Strona internetowa, kanały social media i Google AdWords to nie jedyne narzędzia e-marketingu. Istotą rolę odgrywają również serwisy geolokalizacyjne i branżowe. Za pośrednictwem wizytówek, kont oraz profili rejestrowanych i dodawanych w serwisach, możliwe jest dotarcie do internauty poszukującego określonych usług. Dotyczy to również branży medycznej. W poniższym artykule wyjaśnimy, dlaczego managerowie placówek leczniczych powinni wprowadzać wizytówki w serwisach geolokalizacynych i branżowych.
Jak zostać znalezionym w sieci – serwis geolokalizacyjny
Bywają sytuacje, których pacjenci poszukują placówki leczniczej znajdującej się na określonym terenie. W tym celu korzystają z aplikacji, wirtualnych map, a także serwisów geolokalizacyjncyh. Serwisy to grupa związanych ze sobą stron www pełniących funkcję wirtualnej mapki, na której opublikowana jest nazwa, adres i krótka charakterystyka placówki leczniczej zarejestrowanej w witrynie. Serwis geolokalizacyjny to praktyczne rozwiązanie, dzięki któremu zainteresowani mogą odnaleźć podmiot medyczny znajdujący się w określonej okolicy. Zakładając wizytówkę i umieszczając na mapie placówkę leczniczą, na takich serwisach, jak Google miejsca, www.wikimapia.pl, www.targeo.pl czy www.bizeo.pl manager ułatwia pacjentowi dostęp do poszukiwanego podmiotu leczniczego.
Jak poinformować o usługach – serwisy branżowe
By podkreślić obecność podmiotu medycznego w sieci, manager powinien zadbać również o publikację wizytówek placówki leczniczej w serwisach branżowych. Serwisy te to grupa witryn internetowych, na których udostępniane są informacje o firmach, produktach i usługach związanych z określoną tematyką. Na rynku medycznym funkcjonuje kilkanaście branżowych witryn, jak chociażby najbardziej popularny www.znanylekarza.pl czy www.medswerwis.pl. Publikując na łamach serwisu informacje na temat placówki, ma ona znacznie większe szanse w dotarciu do pacjenta poszukującego określonych usług, porad lub badań. Obecność w sieci może zwiększyć zainteresowanie ze strony internautów i przynieść managerowi podmiotu medycznego pożądane korzyści.
Wady i zalety serwisów – pomoc agencji marketingu medycznego
Korzystanie ze wsparcia serwisów geolokalizacyjnych i branżowych ma swoje zalety, a także wady. Główną korzyścią z obecności w witrynach jest dotarcie do zainteresowanej grupy odbiorców, którzy za pośrednictwem branżowych stron poszukują określonych usług medycznych. Spora ilość wizytówek wpływa również na naturalne pozycjonowanie strony placówki w wyszukiwarce Google. Ponadto większość serwisów nie pobiera opłat za publikację informacji o placówce, co daje możliwość skorzystania z darmowej reklamy. Same witryny są nieustannie dopracowywane tak, by korzystniej działały na rzecz zainteresowanych.
Jednak jedną z najważniejszych wad serwisów są problemy z zakładaniem profili i dodawaniem wizytówek. W celu uniknięcia spamu i sztucznych kont niektóre serwisy mają bardzo skomplikowany i trudny proces rejestracji. Administratorzy strony samodzielnie analizują wprowadzane wizytówki, co wydłuża czas ich publikacji, a w przypadku błędu doprowadza do automatycznego usunięci profilu. Nie każdy manager podmiotu medycznego ma czas, by wprowadzić dane i śledzić je w serwisie. Ponadto w sieci funkcjonuje wiele odpłatnych stron i aby inwestycja w wizytówkę opłacała się, warto najpierw dokładnie przeanalizować ofertę administratora. Ponieważ nie każdy manager podmiotu medycznego ma na ten temat potrzebną wiedzę i czas, warto w takich sytuacjach skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej, a jest nią niewątpliwie dedykowana usługom branży medycznej agencja marketingowa.
Tagi: agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing medyczny, google maps, jak dotrzeć do przychodni, jak dotrzeć do szpitala, marketing usług medycznych, obsługa podmiotów medycznych, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych, serwisy branżowe, serwisy geolokalizacyjne, serwisy medycznej, wizerunek placówki leczniczej