Dlaczego warto tworzyć landing page?

Dlaczego warto tworzyć landing page?

29 kwietnia 2020

Placówki medyczne mogą sięgać po różne narzędzia służące do promocji oraz sprzedaży swoich usług. Jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej skutecznych metod jest tworzenie prostych, docelowych stron internetowych, na które trafia klient po kliknięciu reklamy w Internecie – tzw. landing page’y. Czym dokładnie jest landing page? Jakie korzyści niesie tworzenia tego typu stron dla placówek medycznych? Z czego powinien składać się dobry landing page? Odpowiadamy na te i inne pytania!

Landing page (LP) określany bywa również mianem strony produktowej, docelowej, strony lądowania czy jako tzw. micropage. Ogólnie jest to prosta pod względem budowy strona internetowa, na którą trafia potencjalny klient po kliknięciu w reklamę internetową. Reklamą tą może być np. banner, link czy mailing.

Landing page pod względem technicznym może być samodzielną stroną internetową albo częścią większej witryny. Z kolei pod względem treści jest niejako rozszerzeniem i uzupełnieniem przekazu reklamy. Należy pamiętać, że landing page nie jest stroną firmową, która ma na celu budowanie świadomości marki, tworzenie jej pozytywnego wizerunku czy przedstawienie internautom spektrum działalności firmy. Głównym zadaniem landing page’a jest nakłonienie potencjalnego klienta do podjęcia określonego działania, którym może być:

  • rejestracja w serwisie,
  • pozostawienie danych kontaktowych (maila, numeru telefonu),
  • zakup produktu/usługi,
  • poinformowanie innych internautów o opisanej na landing page’u ofercie.

Landing page dla placówki medycznej – co może promować?

Landing page to narzędzie promocyjno-sprzedażowe, z którego korzystają firmy właściwie ze wszystkich branż – nie wyłączając placówek medycznych. Za ich pomocą przychodnia, klinika czy szpital może przede wszystkim promować swoje usługi, wykonywane badania, zabiegi czy operacje. Mogą to być usługi, w których placówka jest najbardziej wyspecjalizowana, w których pochwalić się może doświadczeniem i skutecznością albo po prostu najbardziej rentowne pod względem finansowym. Czasami LP dotyczy większej grupy usług (np. leczenie hemoroidów, ortopedia, ginekologia, usuwanie zmian skórnych) albo konkretnego świadczenia czy zabiegu (np. tomografia komputerowa, laserowe wybielanie zębów, kriolipoliza).

Oprócz tego, placówka medyczna poprzez landing page może promować konkretnych specjalistów. Polega to na przedstawieniu ich sylwetek, zaprezentowaniu wykształcenia, doświadczenia zawodowego, zakresu wykonywanych zabiegów. Landing page może być sposobem promocji konkretnej placówki działającej w ramach sieci medycznej, np. specjalizującej się w określonych zabiegach, wyjątkowej pod względem lokalizacji, wyróżniającej się szerokim zakresem usług. Jest to tak naprawdę zależne od potrzeb i oczekiwań placówek.

Landing page – dlaczego warto?

Tworzenie dedykowanych usługom medycznym landing page’y niesie ze sobą wiele korzyści. Jakich konkretnie?

  • To spersonalizowana strona, na której można znaleźć najważniejsze informacje dotyczące zabiegu/badania/lekarza, przedstawione w czytelny, ale zarazem pro-sprzedażowy sposób.
  • Każdy landing page cechuje się prostą pod względem graficznym budową, nie jest zbytnio przeładowany treścią – jest więc czytelny, przystępny w odbiorze, łatwy w nawigacji.
  • Stworzenie dedykowanego landing page’a jest o wiele mniej czasochłonne i kosztowne dla placówki niż przygotowanie od podstaw tradycyjnej strony internetowej w pełnym zakresie.
  • Istnieje możliwość szybkiego tworzenia prostych landing page’y ustawionych pod kilka różnych kanałów reklamowych (AdWords, Facebook, mailingi).
  • Landing page pozwala na łatwą analizę skuteczności podejmowanych działań reklamowych i reagowanie, gdy ich rezultaty nie są zgodne z oczekiwaniami.

Co powinien zawierać dobry landing page?

Z jednej strony może wydawać się, że landing page jest ogólnie stroną dość prostą w przygotowaniu pod względem technicznym, graficznym czy redaktorskim. Nie jest to jednak do końca prawda – poszczególne elementy LP muszą cechować się doskonałą jakością, by landing page przynosił oczekiwane efekty. Na co więc trzeba zwrócić uwagę?

  1. Chwytliwy nagłówek – niezbyt długi, ale zarazem od razu informujący pacjenta, czego dotyczy strona.
  2. Treść – z jednej strony nie może być zbyt długa, by nie znużyć klienta, ale zarazem musi przekazywać wszystkie wiadomości w czytelny, zrozumiały sposób. W przypadku nieraz skomplikowanego języka medycznego nie jest to łatwe. Należy pamiętać, że piszemy dla pacjentów, nie dla lekarzy!
  3.  Język korzyści – przedstawienie klientowi korzyści, jakie zyska dzięki zapisaniu się na badanie, umówieniu na konsultację, przeprowadzeniu zabiegu.
  4. Dobre zdjęcia – wysokiej jakości, dopasowane tematyczne do treści landing page’a, budzące sympatię i zaufanie. Należy uważać na bardzo sztuczne zdjęcia stockowe!
  5. Widoczne dane kontaktowe – w przypadku placówek medycznych jest to numer telefonu, adres placówki, czasem także adres mailowy. Muszą być czytelne i widoczne dla pacjenta.
  6. Dowody społeczne – w przypadku placówek medycznych dla uwiarygodnienia jakości/skuteczności promowanego zabiegu dobrym pomysłem jest umieszczenie na LP opinii zadowolonych pacjentów.
  7. CTA – czyli tzw. call to action – formuły, w których klienta bezpośrednio zachęca się do podjęcia określonych decyzji. W przypadku LP są to zazwyczaj buttony typu „umów się na wizytę” czy „zapisz się na konsultacje”, które po kliknięciu przenoszą do krótkiego formularza kontaktowego.

Tworzenie dedykowanych badaniom, zabiegom czy konsultacjom ze specjalistami landing page’y wprost przekłada się na sprzedaż usług przez placówki medyczne. I choć w pierwszej chwili wydawać się może, że przygotowanie LP to nic trudnego, w praktyce bywa z tym różnie. Dlatego warto się z tym zwracać do ekspertów! W MediaHealth posiadamy wieloletnie doświadczenie w tworzeniu landing page’y dla placówek medycznych – jeśli chcesz poznać szczegóły naszej oferty, zapraszamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/blog-ekspercki/.

Tagi: , , ,

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!