Każdy użytkownik Internetu potrafi w ciągu kilku, kilkunastu sekund ocenić czy dany serwis oferuje informację, której poszukuje. To stwierdzenie jest prawdziwe zarówno w przypadku stron branży medycznej, jak i każdej stawiającej użytkownika na pierwszym miejscu. Poza właściwą architekturą strony, trzeba zadbać również o przekaz –wyczerpujący, a jednocześnie na tyle prosty, aby użytkownik nie musiał przegryzać się przez zbędną terminologię.
Ale dlaczego to takie ważne?
Jeśli strona internetowa ma charakter sprzedażowy, a nie tylko informacyjny to jej celem nie jest tylko poinformowanie użytkownika o możliwych produktach, ale wygenerowanie takiej liczby odwiedzin, by część z nich zakończyła się sprzedażą. Niektórzy odwiedzający tylko raz skorzystają z udostępnianych usług, jednak zawsze znajdzie się grupa, którą określamy „klientami powracającymi”. Poprzez regularne zakupy (niezależnie od ich miejsca: sklep w galerii handlowej czy sklep internetowy) klient zaczyna w sposób emocjonalny podchodzić do marki i jej produktów, co w efekcie przekłada się na przychody.
Placówki medyczne obowiązują te same reguły. By utrzymać istniejących klientów oraz zdobyć nowych, potrzebne są między innymi odpowiednio skonstruowane treści, które będą wartością dodaną dla promowanej marki, produktu lub usługi.
Wartościowe treści to dość szerokie pojęcie. Wszystko zależy od rodzaju działalności oraz grupy docelowej. Mają one jednak kilka wspólnych punktów:
- teksty powinny być stosunkowo krótkie – pamiętajmy, że przeciętny użytkownik jest zabiegany i nie ma zwyczajnie czasu na przyswajanie długich tekstów. Zwięzłe paragrafy wystarczą. Np., jeśli opisujemy produkty sprzedawane za pośrednictwem naszej strony internetowej starajmy się by w prosty sposób odpowiadały na podstawowe pytania: Dlaczego? Co? W jaki sposób? Dzięki temu potencjalny klient szybko oceni czy dany produkt odpowiadać będzie jego/jej potrzebom.
- język – w zależności od grupy docelowej, należy dobrać odpowiednią formę językową. Niekiedy można pozwolić sobie na więcej luzu, jednak w niektórych przypadkach treść musi być bardziej sformalizowana – inaczej czytający zwyczajnie uzna ją za nieprofesjonalną. unikalność – powtarzające się wielokrotnie tematy nie zainteresują internautów, jeśli nie zostaną przedstawione w zupełnie nowy, wyjątkowy sposób. Należy pamiętać, że zanim użytkownik zacznie czytać tekst rzuci okiem szybko na nagłówek – jest to część fundamentalna dla wszystkich opisów oraz treści artykułów blogowych.
- różnorodność przekazu – nie bójmy się korzystać z wielu narzędzi do promocji oraz prezentowania treści. FanPage, video, tweety, blogi lub sekcje z „newsami”, na których zamieszczane będą artykuły z branży, z życia firmy czy ciekawostki nie tylko urozmaicą stronę, ale pozwolą klientom bardziej wejść w codzienne życie firmy.
Tworząc treść, pamiętajmy, że przede wszystkim musi ona być pomocna dla użytkownika. Udzielając odpowiedzi lub porad dotyczących różnych problemów budujemy reputację w danej dziedzinie, co automatycznie przekłada się na ilość osób, która pozostanie z nami na dłużej. Nie ma jednego skutecznego sposobu tworzenia treści. Wiele firm wykorzystuje wyniki badań z dziedziny psychologii i neurologii przy tworzeniu strategii komunikacji. Jednak jasny przekaz, wywoływanie pozytywnych emocji i dbanie o unikalne treści są kluczem do sukcesu.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa dla branży medycznej, content marketing, content marketing medyczny, copywriting, marketing usług medycznych, teks