Dlaczego placówki medyczne korzystają z marketingu?

Dlaczego placówki medyczne korzystają z marketingu?

21 stycznia 2020

Sektor usług medycznych należy do najszybciej rozwijających się na całym rynku. Wpływ na to ma m.in. starzenie się społeczeństwa, odchodzenie w wielu krajach od publicznej opieki zdrowotnej na rzecz placówek prywatnych, ale i rosnące oczekiwania pacjentów wobec sektora ochrony zdrowia. Jak w tym otoczeniu wyróżnić się spośród konkurencji, wypracować sobie renomę, zasłużyć na zaufanie klientów? Z pewnością pomóc mogą narzędzia i działania, które mieszczą się w ramach szeroko rozumianego marketingu dla placówki medycznej.

Marketing dla placówki medycznej to nic innego, jak działania, które mają przekazywać pacjentom informacje o funkcjonowaniu danej placówki, jej ofercie, pracujących tam lekarzach, dostępnych badaniach i zabiegach, udogodnieniach oferowanym pacjentom itp. W ramach działań marketingowych można np. zadbać o spójny, profesjonalny wizerunek placówki w sieci, zbudować jej identyfikację wizualną, zadbać o kwestie PR-u i CSR-u, postarać się o wypracowanie pewnego rodzaju społeczności związanej z przychodnią.
Marketing dla placówki medycznej to naprawdę spore pole do działania, przy czym należy pamiętać, że musi on być prowadzony w zgodzie z dość restrykcyjnymi w naszym kraju przepisami prawa. Zgodnie z bowiem z art. 14. pkt. 1. ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, podmiot wykonujący działalność leczniczą może podać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych, pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie noszą cech reklamy. Dlatego trzeba jednoznacznie podkreślić, że marketing placówek medycznych nie jest prostą sprawą i wiele z nich decyduje się na powierzenie takich działań wyspecjalizowanych agencjom – takim jak nasza firma Mediahealth!

Działania agencji marketingowej dla placówek medycznych – przykłady

Jakie działania agencji marketingowej dla placówek medycznych można uznać za legalne, bezpieczne pod kątem prawnym i – co najważniejsze – skuteczne? Przykładów jest naprawdę wiele!

  • Projektowanie stron internetowych

Nie bez przyczyny mówi się, że jeśli firmy nie ma w Internecie, to tak naprawdę ona… nie istnieje. To właśnie Internet coraz częściej jest dla pacjentów przestrzenią, w której szukają informacji o lekarzach, poszukują spełniającej ich oczekiwania przychodni, zapisują się na wizyty itp. Estetyczna, funkcjonalna, zawierająca wszystkie kluczowe informacje strona internetowa jest prawdziwą wizytówką placówki, która jednocześnie świadczy o jej profesjonalizmie i otwieraniu się na wymogi współczesnego świata.

  • Obecność i aktywność w social mediach

Media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram to miejsca, w których pojawia się coraz więcej profili, kont i fanpage’y placówek ochrony zdrowia. Mogą być one wykorzystywane do budowania pozytywnego wizerunku w sieci, tworzenia sieci zadowolonych, lojalnych pacjentów, ale również narzędziem do zapisywania się na wizyty. Ważne jednak, by profile w social mediach nie tylko mieć, ale również mądrze je prowadzić. Wbrew pozorom, nie jest to wcale łatwe zadanie!

  • Kampanie GoogleAds

Doczekaliśmy takich czasów, że wiele osób za najlepsze uznaje rekomendacje nie rodziny czy znajomych, ale te wskazywane przez… wyszukiwarkę Google. Istnieją metody, by Google wskazywało określoną placówkę jako miejsce najlepiej dopasowane do potrzeb poszukujących lekarza czy przychodni internautów. Służą do tego kampanie GoogleAds.

  • Content marketing

Jest to przygotowywanie wysoko specjalistycznych treści związanych z branżą opieki medycznej i ochrony zdrowia. Mogą to być zarówno np. poradniki dla pacjentów, ale również artykuły na bloga czy teksty sponsorowane, w których menedżer placówki wypowiada się jako ekspert. Content marketing pozwala na pozycjonowanie strony internetowej przychodni, buduje profesjonalny wizerunek i wpływa na budowanie relacji z pacjentem.

  • Stworzenie identyfikacji wizualnej

Logotyp, dominująca kolorystyka, spójny styl graficzny różnego rodzaju publikacji, materiałów i ulotek – to tylko część aspektów składających się na identyfikację wizualną placówki. Ma ona olbrzymie znaczenie m.in. podczas pierwszego kontaktu pacjenta z placówką i wpływa na to, czy dana marka zostanie zapamiętana.

Efekty działań marketingowych w branży medycznej

Zaplanowane, profesjonalne i dopasowane do indywidualnych potrzeb placówki działania marketingowe mogą przynieść naprawdę doskonałe rezultaty. Jednym z nich jest wzrost zainteresowania placówką – zarówno w postaci większej liczby pacjentów czy umówionych wizyt, ale również rosnących statystyk strony internetowej czy zwiększającego się grona fanów na Facebooku. Wszystko to potwierdza, że placówka staje się bardziej rozpoznawalna i zyskuje zaufanie pacjentów. Efekty działań marketingowych w branży medycznej to również zbudowanie wizerunku placówki jako miejsca nowoczesnego, oferującego najwyższą jakość usług, ale również z pełnym empatii personelem wsłuchującym się w potrzeby pacjenta. Niejednokrotnie zauważamy, że po wdrożeniu konkretnych działań marketingowych w placówce udaje się w końcu ostatecznie podzielić zakres obowiązków pracowników, usprawnić pewne procesy decyzyjne i ogólnie poprawić jakość pracy.

Chcesz sprawdzić, jak konkretne działania marketingowe mogą wesprzeć funkcjonowanie Twojej placówki? Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą Mediahealth -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Określimy Twoje potrzeby i zaproponujemy dedykowane rozwiązania!

Tagi: , ,

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!