Content marketing dla branży medycznej – co to jest i dlaczego warto?

Content marketing dla branży medycznej – co to jest i dlaczego warto?

Internet jest obecnie największym i najczęściej wykorzystywanym źródłem pozyskiwania informacji. Wiedzą to oczywiście firmy z różnych branż, które właśnie poprzez Internet informują o swoich usługach, sprzedają je, a także nawiązują relacje z klientami. Jednym z narzędzi, które pomaga osiągać te cele, jest content marketing. Wykorzystywać go mogą firmy z różnych branż, w tym oczywiście z branży medycznej/leczniczej. Co należy o nim wiedzieć?

Na początek garść statystyk. Według badania przeprowadzonego w 2011 r. przez amerykańską organizację Pew Research Center, aż 80% użytkowników Internetu szuka w sieci porad zdrowotnych. Z danych GUS-u wynika, że w 2016 r. 40% Polaków korzystało z Internetu, by znaleźć informacje o chorobach i sposobach leczenia, a 23,4% respondentów – szukało w sieci informacji o lekarzach. 3% ankietowanych w 2016 r. umawiało się przez Internet na wizytę, a 3,3% – otrzymywało tą drogą wyniki badań.

Jak więc widać, rola Internetu jako nośnika informacji o szeroko rozumianym zdrowiu – zarówno w postaci zachowań prozdrowotnych, chorób i ich leczenia, a także dostępu do lekarzy czy placówek medycznych – jest silna i stabilna. Odpowiednio zaplanowane działania mogą z pewnością zbudować pozytywny wizerunek podmiotu medycznego: czy to lekarza, czy placówki. Jednym z takich działań jest content marketing.

Content marketing – co to jest?

Content marketing to inaczej marketing treści – jak sama nazwa wskazuje, polega on na tworzeniu wartościowych pod względem merytorycznym, interesujących, oryginalnych treści, które przyciągną uwagę potencjalnego klienta, pozwolą zbudować z nim relację, zaangażować go w interakcję z daną firmą, a w końcu – doprowadzą do tego, że skorzysta z jej usług. W przypadku branży medycznej „sprzedażą” tą jest po prostu umówienie się na wizytę, wykupienie pakietu badań, skorzystanie z oferty zabiegów medycznych itp.

Dobra treść content marketingowa powinna spełniać trzy zasadnicze cele:

  • dystrybuować wartościowe, ważne dla danej grupy informacje,
  • budzić w odbiorcach zainteresowanie,
  • skłaniać ich do zaangażowania i wykonania określonych działań.

Warto pamiętać, że strategia content marketingowa może uwzględniać wszystkie dostępne obecnie w Internecie kanały przekazu.

Content marketing w branży medycznej – co może obejmować?

Pora przejść do konkretnych przykładów. Jakie treści content marketingowe są szczególnie przydatne w przypadku branży medycznej?

  • Teksty

W branży medycznej bardzo popularne są treści content marketingowe w postaci merytorycznych, wartościowych tekstów. Mogą to być wpisy na bloga, wywiady z lekarzami, artykuły sponsorowane, artykuły eksperckie itp. Oprócz informowania, zaciekawiania oraz angażowania odbiorców, pełnią one jeszcze jedną ważną funkcję – są cenne pod względem SEO, czyli zapewniają stronie dobre miejsce w wyszukiwarkach. Uwaga! Częstym błędem popełnianym w content marketingu branży medycznej jest tworzenie tekstów naszpikowanych trudnym, fachowym słownictwem, medycznymi terminami, zwrotami łacińskimi itp. Pamiętać trzeba, że ich odbiorcą mają być pacjenci, a nie lekarze – dlatego tekst musi być napisany prostym, zrozumiałym językiem, który doświadczonemu lekarzowi może wydać się nie do końca poprawny. Tu już jednak rola agencji marketingowych, by przekonać klienta do swoich racji…

  • Treści w mediach społecznościowych

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Snapchat – rozwój mediów społecznościowych w ostatnich latach daje specjalistom od content marketingu naprawdę duże pole do popisu! Każdy z tych kanałów jest świetną platformą do komunikacji z odbiorcą przy pomocy odpowiednich form content marketingu. Trzeba bowiem jasno uświadomić sobie, że treścią tego typu może być również wpis na Facebooku, film na YouTube, a nawet zdjęcie wrzucone na Instagrama. Ktoś, kto nie docenia znaczenia mediów społecznościowych we współczesnym świecie i ich roli w budowaniu wizerunku placówki czy pozyskiwaniu nowych klientów, nie może odnieść sukcesu.

  • Strona internetowa

Tak, strona internetowa kliniki czy przychodni również jest treścią – począwszy od znajdujących się tam opisów usług, przez sylwetki lekarzy, firmowego bloga, aż po znajdujące się w odpowiednich miejscach hasła reklamowe. Strona musi być też odpowiednio zaprojektowana – łatwa w nawigacji, responsywna i czytelna. Ważny jest nawet dobór odpowiednich zdjęć i kolorystyka.

Content marketing to dla współczesnych podmiotów medycznych absolutna konieczność – nie da się bez niego rozwijać biznesu, budować świadomości marki czy poprawiać sprzedaży. Na szczęście świadomość ta rośnie, więc w sieci znaleźć można coraz więcej wartościowych, angażujących treści – z korzyścią dla podmiotu medycznego i dla pacjenta.

__

Content marketing to zdecydowanie świetny krok w działaniach marketingowych Twojej placówki. Zdajemy sobie jednak sprawę jak bardzo pisanie odpowiednich treści jest czasochłonne, szczególnie gdy dbamy o ich merytoryczną jakość. Jeżeli chcesz rozpocząć takie działania dla swojej placówki lub sam piszesz, ale potrzebujesz wsparcia – skontaktuj się z nami przez formularz poniżej tego wpisu lub napisz do nas na biuro@mediahealth.pl

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (DN Daniel Nowocin, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa) jedynie do kontaktu ze mną.

Zostaw numer
oddzwonimy!





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (DN Daniel Nowocin, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa jedynie do kontaktu ze mną.