Polacy za świątecznymi prezentami zaczynają się rozglądać już pod koniec listopada i to czego szukają najpierw to rabaty. Niewątpliwie, od kilku lat tę machinę nakręca amerykańska tradycja Czarnego Piątku oraz Cyber Poniedziałku, kiedy to w akcję obniżek cen włączają się sklepy internetowe, a zaraz potem Dzień Darmowej Dostawy. Inspiracji na prezenty szukamy w sieci, a z informacji Google wynika, że najpopularniejsze frazy to: prezent dla mamy, prezent dla niego, prezent dla przyjaciółki, dla dziewczyny, pod choinkę. Dla placówki medycznej to doskonała okazja, by wpisując się w potrzeby konsumenckie tego okresu, przygotować odpowiedni pakiet z ofertą, jaka doskonale zaspokoi popyt. Podpowiadamy, jak przygotować się na okres bożonarodzeniowy, odróżnić się od konkurencji, zwiększyć sprzedaż i trzymać rękę na pulsie.
Co możemy zaproponować?
Specjalne pakiety
Zacznijmy od cen, które w okresie przedświątecznym warto obniżyć na niektóre usługi, zwłaszcza na te realizowane w sezonie, co szczególnie dotyczy wybranych zabiegów medycyny estetycznej. W tym przypadku, świetnie sprawdzą się pakiety “dla niej” i “dla niego”, z uwzględnieniem nie tylko usług z zakresu beauty, ale także health. Ponieważ Boże Narodzenie to również okres zimowego wypoczynku i sportu, warto uwzględnić to w ofercie każdej jednostki, która posiada profil ortopedyczny, z diagnostyką włącznie. Dobrym rozwiązaniem będą zatem specjalne bony, vouchery z opcją np. rehabilitacji i fizykoterapii, “skrojone” do potrzeb różnych grup wiekowych. O wszystkich świątecznych newsach i promocjach powinien informować specjalny newsletter, który przejrzyście zakomunikuje, że placówka ma to, czego potrzebują pacjenci. Warto przy tej okazji wykorzystać potencjał remarketingu i przypomnieć się wszystkim tym klientom, którzy już wcześniej zostawili swoje dane za pośrednictwem formularzy kontaktowych, choć nie skorzystali z oferty. Marketing z użyciem poczty elektronicznej jest nie tylko tani, ale i skuteczny, a korzystając z niej warto stosować personalizację i adres konkretnej osoby.
Udekoruj stronę
W samej placówce o wiele łatwiej oddziaływać wizualnie na pacjenta, poprzez stworzenie tego, co na stronie już jest znacznie trudniejsze – świątecznej atmosfery. Warto jednak to również uwzględnić w całej strategii i pomyśleć np. o świątecznym logo oraz dyskretnej zmianie interfejsu z uwzględnieniem świątecznych detali, wizualnie nawiązujących do graficznej szaty serwisu. Wiedząc, że strona to nie tylko wizytówka placówki, ale także zaproszenie do dialogu, obowiązkowy jest świąteczny slider z życzeniami dla pacjentów. W tych podmiotach, gdzie newsy i akcje na stronie pojawiają się rzadko lub wcale, jest to doskonała okazja do jej zaktualizowania i ożywienia. Możemy zastosować na stronie, także inne interaktywne elementy jak np. padające płatki śniegu.
Nie zaniedbuj social media
Sposobem na efektywną kampanię przedświąteczną w sieci są niewątpliwie media społecznościowe, gdzie użytkownicy i potencjalni pacjenci szukają informacji o ofercie i coraz częściej zaczynają właśnie od profilu Facebooka. Dlatego również tam warto wprowadzić tymczasowe, graficzne zmiany w postaci świątecznego avatara oraz cover foto, jakim może być banner ze świąteczną ofertą. Niewielki nakład finansowy wystarczy, by ją podpromować, zwiększając jej zasięg dzięki tworzeniu nowych grup docelowych.
Okres przedświąteczny to dla placówki medycznej czas wielu wyzwań marketingowych, sprzedażowych i wizerunkowych. Aby nad tym zapanować, warto zatem pomyśleć o dobrej strategii, która nie obejmuje wyłącznie Świąt Bożego Narodzenia, ale każdą inną okazją w oparciu zwykle o ten sam schemat.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, akcje świąteczne, grafika, marketing usług medycznych, okres świateczny, PR podmiotów medycznych, projektowanie, Reklama dla klinik medycznych, wizerunek placówki leczniczej, wygląd strony www placówki