Aplikacje mobilne przygotowywane na potrzeby branży medycznej zyskują na popularności – korzystają z nich nie tylko pacjenci, ale również lekarze, inni pracownicy medyczni czy osoby zarządzające placówkami służby zdrowia. Rynek mHealth (Mobile Health) może bardzo pozytywnie wpływać na jakość oferowanych pacjentom usług, komfort pracy lekarzy, a nawet na… stan zdrowia pacjenta.
mHealth to funkcjonująca od niedawna nazwa branży, której celem jest tworzenie aplikacji mobilnych dedykowanych szeroko rozumianej służbie zdrowia. W USA i krajach Europy Zachodniej aplikacje mobilne są już powszechnym elementem publicznej opieki zdrowotnej – w Polsce trend ten dopiero raczkuje, a na inwestycje w aplikacje mobilne decydują się głównie placówki prywatne.
Aplikacje mobilne dla pacjentów
Pierwszą grupą aplikacji mobilnych w ochronie zdrowia są te przeznaczone dla pacjenta – wszystkie one mają za zadanie ułatwić kontakt z lekarzami, placówkami, umawianie wizyt i bieżące dbanie o zdrowie. Przykłady można tu mnożyć. W naszym kraju bardzo popularna jest aplikacja, poprzez którą można w ciągu kilku chwil znaleźć dostępną wizytę u danego specjalisty w konkretnym mieście w Polsce. Użytkownicy urządzeń z systemem iOS oraz Android mogą korzystać z aplikacji, która biorąc pod uwagę płeć, wiek i ogólny stan zdrowia przypomina o terminach wizyt lekarskich i badań profilaktycznych zalecanych przez ministerstwo zdrowia. Istnieje aplikacja stworzona przy współpracy z lekarzami, która na podstawie podanych przez pacjenta objawów wskazuje możliwą chorobę (oczywiście te wirtualne diagnozy mają jedynie charakter edukacyjny i nie zastąpią wizyty u lekarza), aplikacja mierząca ciśnienie oraz tętno (jest to ważne np. dla pacjentów kardiologicznych), a nawet aplikacja oferująca videokonsultacje z lekarzami.
Aplikacje mobilne dla lekarzy
Z aplikacji mobilnych coraz chętniej korzystają lekarze – ta gałąź branży mHealth rozwija się więc bardzo dynamicznie. Hitem wśród lekarzy na całym świecie jest aplikacja będąca bazą profesjonalnych filmów medycznych, przedstawiających zabiegi, operacje, ale także wykłady czy szkolenia dedykowane lekarzom. Poprzez aplikację można dzielić się również własnymi filmami medycznymi. Inna popularna aplikacja, przeznaczona na nasz rynek, to wyszukiwarka leków refundowanych, dzięki której lekarz może szybko podjąć decyzję, jaki preparat przepisać pacjentowi. W formie aplikacji dostępny jest wysoko specjalistyczny zestaw kalkulatorów medycznych, wyliczających wskaźniki, klasyfikujących stopień niewydolności narządów, analizujących algorytmy diagnostyczne. Lekarze mogą nawet korzystać z aplikacji będącej wirtualnym, zamkniętym forum służącym do konsultowania trudnych przypadków.
Aplikacje mobilne – przyszłość placówek medycznych?
Oczywiście nie można zapominać o tym, jakie możliwości aplikacje mobilne stwarzają dla placówek ochrony zdrowia. Współczesny pacjent oczekuje od przychodni maksymalnej funkcjonalności, wysokiej jakości obsługi i dostępu właściwie 24 godziny na dobę przy pomocy różnych kanałów. I tak odpowiednia aplikacja mobilna może dawać pacjentowi możliwość zapisywania się na wizyty i ich odwoływania, sprawdzania grafiku lekarzy, rejestrowania się na badania, sprawdzania ich wyników, kontrolowania swojej dokumentacji medycznej itp. Na razie rozwiązania tego typu w naszym kraju nie są zbyt powszechne, ale wszystko wskazuje na to, że z roku na rok będzie ich coraz więcej. Informatyzacja i cyfryzacja w ochronie zdrowia przyspieszają, więc przychodnie i kliniki muszą otwierać się na technologiczne nowości.
Jeśli chcesz wiedzieć, jakie inne nowoczesne narzędzia i rozwiązania możesz wykorzystać dla rozwoju Twojej placówki, zgłoś się do nas! Przygotujemy dla Ciebie idealnie dopasowany do potrzeb plan marketingowy, uwzględniający wszystkie możliwe kanały komunikacji! Zapraszamy -> https://mediahealth.pl/kontakt/.
Tagi: aplikacje mobilne, branża medyczna, marketing medyczny, promocja w internecie