Bardzo istotną częścią budowania każdej marki – również w branży ochrony zdrowia – jest zadbanie o jej spójną identyfikację wizualną. Chodzi tu nie tylko o zapadający w pamięć logotyp, ale także dopasowaną kolorystykę, trzymanie się wypracowanych schematów typograficznych czy spójność przygotowywanych materiałów promocyjnych. Kwestii tych nie można lekceważyć – identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie służące budowie tożsamości placówki medycznej!

Zacznijmy od przybliżenia definicji identyfikacji wizualnej, określanej również mianem corporate identity (CI). Można ją rozumieć jako wizualne narzędzia służące tworzeniu wizerunku firmy, budowaniu jej tożsamości oraz kształtowaniu świadomości wśród odbiorców.

Prawidłowo wykonana, jednolita i spójna identyfikacja wizualna kształtuje pozytywny obraz firmy w oczach partnerów i klientów, pozytywnie wpływa na ich zaufanie oraz lojalność. Unikatowa, a zarazem rozpoznawalna identyfikacja wizualna jest dowodem na silną pozycję firmy na rynku oraz poprawia postrzeganie wartości jej usług czy produktów.

O tym, jak wielką moc potrafi mieć spójna identyfikacja wizualna najlepiej przekonywać się na przykładach. Wystarczy chwilę pomyśleć o takich markach, jak Coca Cola, Apple czy Gerber – od razu po usłyszeniu ich nazw widzimy w wyobraźni ich logotypy, do głowy przychodzą nam określone kolory i emocje, nie mamy nawet problemów z przypomnieniem sobie czcionki, jaką zapisane są ich nazwy. Oczywiście firmy te to najwięksi światowi potentaci w swoich branżach, ale pokazuje to, jak olbrzymie znaczenie ma identyfikacja wizualna. Także na mniejszym, lokalnym podwórku, na którym działa przychodnia czy klinika medyczna.

Identyfikacja wizualna – co się na nią składa?

  • Logo

Jest to jeden z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej każdej firmy, a zarazem kluczowe narzędzie marketingowe. Spójne z profilem działania firmy, a zarazem kreatywne logo pozwala budować wizerunek przedsiębiorstwa, rozpoznawalność oraz zapada klientom w pamięć. W przypadku placówek medycznych często stosowanymi elementami logotypów są grafiki przedstawiające przedmioty/symbole kojarzące się ze zdrowiem (serce, krople, stetoskop, symbol tętna itp.).

  • Kolorystyka

To, że kolory w sposób niezauważalny, ale bardzo silny wpływają na psychikę i emocje człowieka, zostało udowodnione już dawno temu. Kolory pełnią funkcję symboliczne i identyfikacyjne, pozwalają kształtować u klienta określone postawy, przywodzą na myśl konkretne wartości. Ich moc marketingowa jest ogromna. W przypadku placówek medycznych najczęściej stosowane kolory to odcienie błękitu oraz zieleni – kojarzą się one z bezpieczeństwem, zaufaniem, spokojem.

  • Typografia

Pod pojęciem tym rozumie się przede wszystkim rodzaj czcionki, który jest używany we wszystkich materiałach marketingowych marki, ale także jej wielkość, proporcje poszczególnych słów, stosowane interlinie, znaki specjalne itp. Poprzez ich odpowiedni dobór można prezentować główne wartości, jakimi kieruje się firma oraz jej najważniejsze cechy, np. nowoczesność, rodzinność, prestiż.

Składniki te powinny być spójne we wszystkich materiałach promocyjnych firmy, zarówno wirtualnych (strona internetowa, profile w mediach społecznościowych), jak i rzeczywistych, czyli tych, które można zobaczyć czy dotknąć. Mogą to być np. ulotki, wizytówki, broszury, firmowe gadżety (kubki, długopisy), ale także uniformy pracowników czy design placówki albo służbowych samochodów.

Spójna identyfikacja wizualna – jakie korzyści dla placówki?

Przemyślana, spójna identyfikacja wizualna daje placówkom wiele korzyści:

  • kreowanie wizerunku placówki – pacjenci od razu kojarzą dany logotyp czy nawet kolor z określoną marką, wywołuje to w nich pozytywne emocje i buduje zaufanie,
  • zwiększanie prestiżu – placówki, w których wszystkie elementy identyfikacji wizualnej są spójne, są podświadomie postrzegane jako profesjonalne, dobrze zarządzane, godne zaufania,
  • jest wyróżnikiem na rynku – wszystkie elementy identyfikacji wizualnej – logo, slogan, kolory – pomagają pacjentom identyfikować placówkę, zwiększają jej rozpoznawalność i stanowią przewagę konkurencyjną,
  • przyciąganie nowych pacjentów – estetyczne, oryginalne, atrakcyjne elementy identyfikacji wizualnej zwiększają zainteresowanie pacjenta i pozytywnie wpływają na jego pierwsze wrażenie – a jak wiadomo, kupujemy głównie oczami – również usługi medyczne,
  • oszczędności na wydatkach marketingowych – odpowiednia identyfikacja wizualna, zwłaszcza logo, sprawiają, że materiałem promocyjnym placówki będzie wszystko, na czym się ono pojawi – ulotki, broszury, notesy itp.

W MediaHealth nasi specjaliści z zakresu projektowania i grafiki oferują klientom kompleksowe usługi związane z tworzeniem identyfikacji wizualnej placówki. Przygotujemy dla Was nowe logo lub przeprojektujemy dotychczasowe, dobierzemy odpowiednią kolorystykę na stronie internetowej, przygotujemy spójne materiały graficzne (ulotki, banery, grafiki). Skontaktuj się z nami i sprawdź naszą ofertę -> https://mediahealth.pl/kontakt/.

Tagi: , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/