Facebook jest narzędziem, które daje placówkom medycznym olbrzymie możliwości promowania swoich usług. Służy temu m.in. udostępniania przez Facebooka funkcja tworzenia i publikowania reklam. Jak tworzyć dobre reklamy na Facebooku z perspektywy placówki medycznej? Podpowiadamy!

Reklamowanie produktów i usług na Facebooku jest możliwe dzięki systemowi Facebook Ads służącemu prezentowaniu reklam w formie różnych komunikatów wyświetlanych na Facebooku, Instagramie oraz aplikacjach z grupy Audience Network. Reklamodawcy mają do wyboru kilka formatów reklam, które mogą dobrać do specyfiki swojej działalności albo profilu odbiorców.

Targetowanie reklam na Facebooku
Jedną z najważniejszych funkcji systemu Facebook Ads jest możliwość targetowania reklam, czyli sprecyzowania grupy docelowej zgodnie z wybranymi przez reklamodawcę parametrami. Dzięki temu reklama będzie kierowana bezpośrednio do tych użytkowników, którzy mogą zainteresować się danymi produktami lub usługami.
Podstawy są dość proste. Grupę docelową mogą stanowić osoby mieszkające w określonym miejscu, danej płci czy w różnym wieku. Jak się to ma do reklamy przychodni medycznej? Otóż oczywiste jest, że przychodnia ginekologiczna będzie kierowała swoje reklamy do kobiet, a klinika zlokalizowana na Bielanach – przede wszystkim do mieszkańców Warszawy. Już tego typu proste parametry pozwalają mocno zwiększyć skuteczność działania.

O czym warto pamiętać przy ustawieniu reklam na Facebooku pod względem targetowania? Dostępne są narzędzie – np. Audience Insights lub Power Editor – dzięki którym targetowanie reklam może być jeszcze bardziej precyzyjne. I tak np. wybrać można pokolenie, któremu wyświetlać się będzie reklama – mogą to być Milenialsi (ludzie urodzeni między 1981 a 1995 rokiem), tzw. pokolenie X (urodzeni między 1965 a 1979 rokiem) czy baby boomers (pokolenie powojennego wyżu demograficznego urodzone w latach 1946–1964). Każda z tych grup ma swoje zwyczaje dotyczące ochrony zdrowia, określone podejście do poszczególnych usług medycznych i może być najcenniejsza pod względem marketingowych dla różnych typów placówek medycznych.

Innym kryterium wyświetlania reklamy może być zbliżająca się rocznica ślubu użytkownika albo zbliżające się urodziny jego znajomych. Odpowiednia reklama może zachęcić go do zakupu prezentu, którym może być np. bon upominkowy do kliniki medycyny estetycznej albo SPA na relaksujący masaż. Kolejne ciekawe kryterium to np. właściciele firm – istnieje spora szansa, że zatrudniają pracowników i w związku z tym szukają usług związanych z medycyną pracy. Bardzo istotną grupą docelową dostępną dzięki szczegółowemu targetowaniu są rodzice – potrzebują oni usług lekarzy pediatrów, pielęgniarek, specjalistów dziecięcych. Możliwości jest więc mnóstwo!

Typy reklam na Facebooku
Skuteczna reklama placówek medycznych na Facebooku to nie tylko targetowanie, ale także dobór odpowiedniego formatu.

Grafika
To jeden z najprostszych typów reklam, składający się z obrazu graficznego oraz odnośnika (linka) do strony, którą ma odwiedzić odbiorca. Oczywiście należy pamiętać o odpowiednim formacie grafiki (PNG lub JPG), bardzo dobrej jakości (rozdzielczości) oraz ograniczonej ilości tekstu na grafice. Zaleca się, by nie przekraczał on 20% całej grafiki – wówczas ma większe szanse na dobre zasięgi.
Video
Reklamy video są bardzo popularnym formatem stosowanym przez użytkowników Facebooka. Serwis obsługuje właściwie wszystkie formaty video (również pliki typu GIF), zaleca się, by długość filmu nie przekraczała 15 sekund. Często stosowanym zabiegiem jest dodanie do filmu napisów, dzięki czemu przekaz dotrze nawet do użytkowników mających w danej chwili wyciszony telefon lub komputer.
Kolekcje
Jest to format reklamy stosowany przede wszystkim przez sklepy internetowe, choć przy odpowiednim zaprojektowaniu skorzystać z niej mogą również placówki medyczne. Składa się ona z filmu/obrazu głównego, który ma przyciągnąć uwagę użytkownika – po kliknięciu na główny element wyświetlają się zdjęcia produktów (symbole usług) wraz z ceną. Po wybraniu konkretnego produktu przechodzi się bezpośrednio na stronę reklamodawcy.
Karuzela
Jest to reklama, która składa się z od 2 do 10 przesuwających się kart, z których każda przedstawia oddzielny produkt lub usługę (mogą to być np. konsultacje u różnych lekarzy specjalistów). Na poszczególnych kartach może znajdować się zarówno obraz, jak i film, a także nagłówki oraz opisy. Dzięki temu w jednym formacie reklamowym można przekazać dużą ilość informacji.
Pokaz slajdów
Jest to maksymalnie 10 kart, które przez określony czas – maksymalnie 5 sekund – są po kolei wyświetlane użytkownikowi. Do pokazu slajdów można dodać muzykę, korzystając np. z biblioteki mediów udostępnianych przez Facebooka.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie inne możliwości promocji Twojej placówki daje Facebook oraz pozostałe media społecznościowe, skontaktuj się z nami! Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i przedstawimy konkretne rozwiązania dopasowane do specyfiki działania Twojej przychodni. Zachęcamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/kontakt/.

Tagi: , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/