Wiele osób sądzi, że content marketing w branży medycznej to tworzenie wartościowej treści opisowej. Owszem, merytoryczne, ciekawe, dobrze skonstruowane teksty mają olbrzymią moc wizerunkową, marketingową czy sprzedażową. Równie ważną gałęzią content marketingu w branży medycznej są jednak prace graficzne. Co trzeba o nich wiedzieć?
Zacznijmy od przypomnienia – content marketing to działania, które polegają na tworzeniu wartościowych, bogatych pod względem merytorycznym, ciekawych, oryginalnych treści, które mają za zadanie wywołać u odbiorcy określone relacje. W zależności od założeń danej treści, może ona mieć na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy, wywołanie u niego pozytywnych emocji, utrwalenie w jego świadomości istnienia konkretnej marki, doprowadzenie do określonej interakcji albo działania. O cechach i przykładach content marketingu dla branży medycznej pisaliśmy w tekście -> https://mediahealth.pl/content-marketing-dla-branzy-medycznej/.
Grafika – nieodłączna część content marketingu dla branży medycznej
Zanim przejdziemy do konkretnych przykładów, przytoczymy garść statystyk. Według badania przeprowadzonego przez firmę Microsoft, w dobie współczesnego natłoku informacji, firma ma około 10 sekund na to, by dotrzeć z ofertą do klienta. To zdecydowanie za mało, by przeczytać tekst, ale wystarczająco, by zapamiętać obraz (oczywiście odpowiedni tekst może być później uzupełnieniem obrazu). Kolejne dane – 55% internautów wchodząc na stronę internetową, spędza na niej mniej niż 15 sekund – tyle musi wystarczyć, by zainteresować jej treścią. Ponownie więc 15 sekund to za mało, by czytać, ale wystarczająco, by rzucić okiem na obraz.
Jak informacje te przekładać się mogą na działania content marketingowe? Otóż dobitnie pokazują one, że grafika jest równie ważnym jak tekst narzędziem do wpływania na odbiorcę, w niektórych przypadkach nawet skuteczniejszym i bardziej czytelnym.
Jakie konkretnie formy graficzne znajdują zastosowanie w branży marketingu medycznego?
- Infografika – to połączenie grafiki oraz tekstu, będące kompleksowym przedstawieniem danego problemu. W przypadku branży medycznej może to być np. opis choroby, leczenia, sposobów profilaktyki, przedstawiony w jasny i komunikatywny sposób. Badania potwierdzają, że infografiki są atrakcyjne dla odbiorców, bardzo ich angażują, są chętnie udostępniane i przekazywane dalej np. poprzez social media.
- Personalizowane grafiki w social mediach – bardzo popularnym narzędziem graficznym dla placówek medycznych stosowanym w social mediach jest publikowanie postów w towarzystwie dedykowanej grafiki wykonanej na przygotowanym pod kątem konkretnej placówki szablonie. Szablon ten musi być oczywiście spersonalizowany – może zawierać logo placówki, jej nazwę, charakterystyczny znak (np. dla klinik dentystycznych może to być symbol zęba) czy być utrzymany w określonej kolorystyce.
- Banery na stronach www – są to graficzne formy przekazywania treści informacyjnych lub reklamowych umieszczane na stronach internetowych. Mogą one przekazywać informacje o usługach danej placówki, jej specjalizacji, okresowych promocjach itp. Przy ich projektowaniu ważne są m.in. rozmiar, proporcje, zastosowane zdjęcia, kolorystyka, a nawet rodzaj czcionki.
To oczywiście tylko kilka przykładów, które potwierdzają jednak, że skuteczna strategia marketingowa obejmować musi zarówno tekst, jak i obraz. Nie ma się co łudzić – żyjemy w kulturze obrazkowej, wielu osobom nie chce się czytać, a jeśli już to robią – czytają bez zrozumienia. Odpowiednia grafika może być doskonałym narzędziem do tego, by przykuć uwagę odbiorcy i zachęcić go do tego, by jednak przeczytał uważnie tekst.
Grafika w branży marketingu medycznego bywa wykorzystywana właściwie we wszystkich kanałach komunikacyjnych i promocyjnych: na stronie internetowej placówki, na jej blogu, profilach w social mediach, w mailingach, na plakatach, ulotkach czy banerach outdoorowych. Wbrew pozorom, zaprojektowanie efektywnej grafiki wizerunkowej nie jest proste – wymaga poczucia estetyki, znajomości zasad kompozycji, zaprojektowania księgi barw (w placówkach medycznych najchętniej wykorzystuje się połączenia bieli i koloru niebieskiego oraz bieli i koloru zielonego). Powierzenie tego zadania specjalistom przynosi konkretne efekty wizerunkowe oraz sprzedażowe.
Jeśli potrzebujesz pomocy w zaprojektowaniu oraz przygotowaniu profesjonalnych materiałów graficznych dla Twojej placówki, skontaktuj się z nami! Nasz zespół kreatywnych specjalistów skomponuje dopasowaną do potrzeb kreację graficzno-tekstową, która pozwoli skutecznie dotrzeć do obecnych i potencjalnych odbiorców. Skontaktuj się z nami przez poniższy formularz lub napisz do nas na biuro@mediahealth.pl. Zapraszamy!
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing