Czy można zarobić na turystyce w branży medycznej? Oczywiście, że tak! Od jakiegoś czasu coraz popularniejsza w naszym kraju staje się turystyka medyczna, z której chętnie korzystają mieszkańcy głównie Europy Zachodniej. W dzisiejszym wpisie odpowiadamy na pytanie, dlaczego Polska jest atrakcyjnym miejscem do leczenia się oraz w jaki sposób wykorzystać potencjał tego trendu w celach zarobkowych.
Wyobraźmy sobie, że planujemy wakacyjny wyjazd do innego kraju. Pakujemy walizki, kupujemy stroje kąpielowe, przewodniki turystyczne… i rezerwujemy wizytę u lekarza specjalisty. Czy to oznacza, że mamy dar jasnowidzenia i przewidujemy chorobę w terminie urlopu? Wręcz przeciwnie – idąc z duchem czasu stawiamy na coraz popularniejszą turystykę medyczną.
Z turystyki medycznej korzystają mieszkańcy wielu Europejskich krajów (i nie tylko), a w czołówce znajdują się Niemcy i Wielka Brytania. O popularności tego typu podróży do Polski decyduje wiele czynników, przede wszystkim cena – zdecydowanie niższa, niż oferują lokalne kliniki, a także wyspecjalizowana kadra lekarska oraz obsługa medyczna na wysokim poziomie, która jest doceniania na całym świecie.
Obcokrajowcy z jakich krajów najchętniej korzystają z turystyki medycznej w Polsce?
- Niemcy
- Wielka Brytania
- Szwecja
- Norwegia
- Rosja
- Belgia
- Norwegia
- Kanada
- USA
Obcokrajowcy coraz chętniej wybierają Polskę jako cel swojej wizyty turystyczno-leczniczej. O popularności naszego kraju decyduje cena, jaką muszą zapłacić Pacjenci za konsultacje i zabiegi. W porównaniu do stawek w Niemczech czy Wielkiej Brytanii Polska posiada bardzo konkurencyjną ofertę. Za usługi stomatologiczne lub zabiegi medycyny estetycznej płacą o 60% mniej (a nawet jeszcze taniej, w zależności od cennika konkretnej przychodni lekarskiej).
Perfekcyjny uśmiech na wyciągnięcie ręki i… portfela
Największą popularnością wśród obcokrajowców korzystających z turystyki medycznej cieszą się gabinety stomatologiczne. Okazuje się, że w porównaniu do cen oferowanych np. w Niemczech czy USA, polskie placówki posiadają ofertę o nawet 80% tańszą. Nie dziwi zatem fakt, że coraz częściej na fotelu stomatologicznym zasiada Pacjent z zagranicy, który chce wstawić implant, wybielić zęby lub założyć licówki porcelanowe. Polscy stomatolodzy są doceniani za dużą wiedzę i doświadczenie, które umożliwia im wykonanie zabiegów szybko, fachowo i bez komplikacji.
Piękne ciało bez kompleksów jako pamiątka z wizyty w Polsce
Korekta nosa? Lifting twarzy? Wyszczuplanie ciała? Okazuje się, że oferta chirurgii plastycznej w naszym kraju jest na tyle atrakcyjna, że coraz częściej w klinikach i gabinetach medycyny estetycznej możemy spotkać obcokrajowców, którzy korzystają z konsultacji wyspecjalizowanych lekarzy i chętnie poddają się wszelkiego rodzaju zabiegom mającym na celu poprawę wyglądu twarzy i ciała. Poza pięknym wyglądem cieszą się również zaoszczędzonymi pieniędzmi, które mogą przeznaczyć na inne cele lub na… kolejny zabieg.
Turystyka medyczna szansą dla przychodni lekarskich w Polsce
W dobie rosnącej konkurencji w branży medycznej i powstawaniu coraz większej ilości prywatnych przychodni lekarskich turystyka medyczna może stanowić olbrzymią szansę na zwiększenie liczby Pacjentów, a co za tym idzie wzrost dochodów. Placówki medyczne, które już zdecydowały się na kampanię marketingową reklamującą swoje usługi dedykowane obcokrajowcom odnotowują wzrost Pacjentów, a co się z tym ściśle wiąże – polepszenie sytuacji finansowej przychodni.
Jak wykorzystać potencjał tkwiący w popularności turystyki biznesowej?
W jaki sposób polskie placówki medyczne mogą skutecznie przyciągnąć do siebie obcokrajowców chcących podjąć leczenie? Przede wszystkim warto zainwestować w profesjonalny wygląd strony internetowej, która dla potencjalnych Pacjentów często stanowi pierwszy rodzaj „kontaktu” z placówką. Strona powinna posiadać możliwość zmiany języka z polskiego na angielski i niemiecki, aby z ofertą mogło zapoznać się jak najwięcej osób.
Kolejnym sposobem na dotarcie do obcokrajowców zainteresowanych leczeniem w Polsce jest nawiązanie współpracy ze specjalnymi serwisami internetowymi, które pośredniczą w nawiązaniu współpracy na linii zagraniczni Pacjenci – polskie placówki medyczne. Serwisy takie oferują możliwość prezentacji oferty placówki, która ma szanse dotrzeć do znacznie większej ilości potencjalnych Klientów.
Dynamiczny wzrost liczby Pacjentów z zagranicy, jaki od kilku miesięcy odnotowują polskie placówki medyczne będzie w dalszym ciągu utrzymywał się na równie wysokim poziomie. Warto wykorzystać ten trend i zadbać o to, aby dotrzeć z ofertą do zainteresowanej grupy turystów, którzy zamierzają wykorzystać zaplanowany urlop nie tylko na odpoczynek i zwiedzanie, ale również na zadbanie o swoje zdrowie i wygląd fizyczny. Wyspecjalizowana agencja marketingowa pomoże Państwu w przygotowaniu odpowiedniej komunikacji skierowanej do tej grupy turystów.
Tagi: marketing dla przychodni, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych