Jeśli nie masz kont na Facebooku – nie istniejesz. Z takiego założenia wychodzi coraz więcej osób, które chętnie spędzają swój wolny czas w wirtualnej rzeczywistości. Aktualnie Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym z którego korzysta miesięcznie ponad 1,8 mld osób. Dla firmy jest to znakomite miejsce do zareklamowania swoich usług. W dzisiejszym wpisie doradzamy, w jaki sposób skutecznie wypromować placówkę medyczną na Facebooku i wyjaśnimy, dlaczego warto wykorzystać ten potencjał.
Promocja placówki medycznej w mediach społecznościowych powinna rozpocząć się od nauki umiejętnego nawiązania dialogu z Odbiorcami. Trzeba poznać techniki mające na celu wywołanie wśród nich zainteresowania naszą ofertą. W jaki sposób skutecznie komunikować się z Pacjentami, aby chcieli nas słuchać? O tym przeczytacie w naszym poprzednim wpisie: Jak sprawić, by Twoi Czytelnicy Cię czytali?
Dokładnie sprofilowani Klienci, szybkie osiągnięcie celów biznesowych oraz wzmocnienie wizerunku placówki medycznej – to wszystko oferuje Facebook firmom chcącym wypromować swoje usługi. Warto więc zainwestować na te cele budżet reklamowy. Wzrost zainteresowania wśród Pacjentów przekładający się na realne zyski statystycznie odnotowywany jest po krótkim czasie już od uruchomienia pierwszej kampanii.
Dlaczego warto promować stronę internetową na Facebooku?
- Mamy możliwość określenia konkretnego budżetu – nigdy nie wydamy na reklamę więcej, niż uprzednio zadeklarujemy
- Reklamy są wyświetlane osobom zainteresowanym daną tematyką, w związku z tym ich skuteczność jest na bardzo wysokim poziomie
- Wybieramy cel (wyświetlenia, konwersje) i płacimy tylko za to
- Sami decydujemy w jakich miejscach na Facebooku będzie wyświetlała się nasza reklama
Główne cele kampanii reklamowej na Facebooku:
- Przejście na wskazaną stronę internetową
- Polubienia konkretnego postu
- Konwersje
- Zaangażowanie dla konkretnego postu
- Wyświetlenia wideo
Tworzenie skutecznej reklamy na Facebooku krok po kroku:
- Określ dokładnie cel reklamy: jakie rezultaty zamierzasz osiągnąć, np. zwiększenie sprzedaży konkretnych zabiegów, pobranie kuponów zniżkowych, zwiększenie rozpoznawalności placówki medycznej.
- Ustal grupę odbiorów reklamy: na podstawie profilu grupy docelowej masz możliwość ustawienia konkretnych parametrów, takich jak wiek i lokalizacja odbiorców. Dzięki temu otrzymujesz pewność, że reklama zostanie wyświetlona wyłącznie osobom potencjalnie zainteresowanym Twoją ofertą.
- Zdecyduj, gdzie ma zostać wyświetlana reklama: masz do wyboru następujące miejsca emisji – Facebook, Instagram lub aplikacje i witryny w Audience Network (możesz również zdecydować, że chcesz reklamować się na wszystkich powyższych platformach).
- Określ budżet reklamowy: na tym etapie tworzenia reklamy decydujemy jaki ma być maksymalny budżet dzienny lub całkowity oraz ustawiamy od kiedy do kiedy ma być wyświetlana reklama.
- Wybierz format reklamy: do wyboru mamy kilka możliwości, może to być pojedynczy obraz lub film, kilka obrazów i filmów. Istnieje również możliwość utworzenia reklamy w formie pokazu slajdów.
Rodzaje formatów reklamowych na Facebooku:
- Zdjęcie: środkiem przekazu reklamowego jest atrakcyjna grafika przygotowana według określonych wytycznych.
• Zalecany rozmiar obrazu w aktualnościach: 1200 x 900 pikseli
• Proporcje obrazu w aktualnościach: 4:3
• Rozmiar obrazu w prawej kolumnie: 254 x 133 pikseli
• Proporcje obrazu w prawej kolumnie: 1.9:1
• Tekst: 90 znaków (dłuższe posty mogą nie wyświetlać się w całości na małych
ekranach).
• Obraz powinien zawierać jak najmniej tekstu. - Karuzela: umożliwia pokazanie za pomocą jednej reklamy wielu obrazów lub filmów (maksymalnie 10 obrazów lub filmów na jedną reklamę), które będą odsyłać Użytkowników do wskazanego miejsca na stronie internetowej.
• Zalecany rozmiar obrazu: 1080 x 1080 pikseli
• Proporcje obrazu: 1:1
• Tekst: 90 znaków
• Nagłówek: 40 znaków
• Opis linku: 20 znaków
• Obraz powinien zawierać jak najmniej tekstu. - Film: umożliwia prezentację placówki medycznej za pomocą filmu umieszczonego w reklamie.
- Pokaz slajdów: są to reklamy wideo w tzw. „lekkim formacie”, umożliwiające dotarcie do odbiorców dysponujących różnymi prędkościami połączeń.
- Kanwa: jest to funkcjonalność dostosowana do urządzeń mobilnych (szybkie wczytywanie się). Po kliknięciu reklamy Użytkownikowi wyświetlają się treści w trybie pełnoekranowym (obrazy, filmy, teksty, linki, itd.).
Reklama na Facebooku daje możliwość dotarcia z ofertą placówki medycznej do bardzo dużej grupy osób (spersonalizowanej na podstawie ustawionych podczas tworzenia kampanii parametrów). To od nas zależy czy wybierzemy targetowanie według lokalizacji, cech socjodemograficznych, zainteresowań czy zachowania. Istotne jest, aby strategia działań na Facebooku była dokładnie przemyślana, a efekty kampanii na bieżąco monitorowane (i w razie potrzeby dostosowywane do zmieniających się potrzeb).
Aby zwiększyć pewność powodzenia prowadzonych działań do współpracy warto zaangażować doświadczoną agencję marketingową. Zajmie się ona całościową realizacją kampanii reklamowej i zagwarantuje realne osiągnięcie zamierzonych celów.
Tagi: marketing dla przychodni, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, social media, social media w medycynie, wizerunek placówki leczniczej