Dobrze zorganizowany event jest ogromną szansą dla placówki medycznej na zareklamowanie się w środowisku lokalnym i pozyskanie nowych Pacjentów. Jednakże przeprowadzenie takiego wydarzenia wiąże się z dużym nakładem pracy, zmusza do wykazania się znakomitą organizacją czasu, a także może wywoływać stres związany z obawami, aby wszystko odbyło się zgodnie z planem. Dobry event to szansa dla firmy, dlatego warto postarać się, aby wypadł on jak najlepiej. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy najważniejsze zasady organizacji eventu, dzięki którym zaplanowane wydarzenie w placówce medycznej odniesie pożądany efekt.
Zadaj sobie najważniejsze pytanie: jaki cel chcesz osiągnąć?
Pierwszym zadaniem, które należy wykonać podczas planowania eventu w przychodni lekarskiej jest dokładne spisanie w punktach wszystkich założeń, planów, pomysłów z nim związanych. Opracowanie koncepcji eventu to podstawa sukcesu. Musimy odpowiedzieć sami sobie na pytania: jaki cel chcemy osiągnąć oraz do kogo trafić z przekazem? Należy więc na spokojnie rozpisać scenariusz wydarzenia, najlepiej z podziałem na konkretne zadania, do których zostaną przypisane osoby odpowiedzialne za ich realizację.
Dokładnie określ budżet na realizację eventu
Określenie budżetu który jesteśmy w stanie przeznaczyć na zorganizowanie eventu stanowi punkt wyjścia do dalszych działań marketingowych. Dzięki temu będziemy w stanie określić, czy możemy pozwolić sobie jedynie na podstawowe formy promocji wydarzania czy jednak będziemy w stanie wygospodarować większą kwotę, które dobrze zainwestowana może znacząco zwiększyć obroty placówki medycznej.
Zadbaj o odpowiednią ilość miejsca i personelu
W przypadku organizacji eventu na terenie placówki medycznej warto wcześniej ustalić, w którym dokładnie miejscu ma się on odbyć. Wygospodarowanie odpowiedniej przestrzeni w której zaproszono osoby będą czuły się komfortowo to podstawa sukcesu przedsięwzięcia. Drugim, równie ważnym aspektem jest odpowiednia ilość wykwalifikowanego personelu, który będzie do dyspozycji Gości. Nic tak nie rozczarowuje Uczestników wydarzania jak poczucie, że zostali oni pozostawieni sami sobie. Zatroszczmy się więc, aby nie wyszli oni rozczarowani i z poczuciem straconego czasu.
Wybierz odpowiedni termin wydarzenia
Decyzja o tym, kiedy konkretnie odbędzie się planowany event jest niezmiernie ważna. Warto wziąć pod uwagę rodzaj wydarzenia: czy organizujemy konferencję prasową dla dziennikarzy, dni otwarte przychodni na których zaprezentujemy najnowsze zabiegi czy wystawną galę dla partnerów biznesowych. Trafnie wybrany termin eventu placówki medycznej zagwarantuje nam duże zainteresowanie wydarzeniem oraz pomoże w osiągnięciu wcześniej ustalonych celów. Decydując się na konkretną datę, warto wcześniej sprawdzić, czy w ten dzień w okolicy nie odbywają się inne ciekawe wydarzenia, które mogą sprawić, że osoby zainteresowane wzięciem udziału w organizowanym przez nas wydarzeniu będą musiały dokonać wyboru – na naszą niekorzyść.
Postaraj się o atrakcyjną formę zaproszeń
Żaden event nie może obejść się bez zainteresowanych Uczestników. W przypadku branży medycznej wydarzenia powinny mieć możliwie jak najbardziej atrakcyjną formę, aby zgromadzić jak najwięcej stałych i potencjalnych Pacjentów. W jaki sposób skutecznie zaprosić do siebie jak najwięcej osób? Warto postarać się o oryginalne i estetyczne zaproszenia, które mogą zostać wysłane przez Internet, drogą mailową (do własnej bazy mailingowej) lub być rozdawane w formie ulotek w najbliższej okolicy.
W związku z tym, że każdy człowiek lub dostawać prezenty, jako bonus do zaproszenia warto dołożyć „marchewkę” w postaci rabatu na konkretne zabiegi lub możliwości wykonania bezpłatnie badań profilaktycznych. Tutaj liczy się pomysłowość, poparta oczywiście możliwościami technicznymi i finansowymi danej przychodni lekarskiej.
Bądź najlepszym gospodarzem eventu
Zapraszając Pacjentów na event musimy zatroszczyć się o to, aby czuli się oni w naszej placówce jak najlepiej. Wydzielmy więc przestrzeń z małym bufetem, w którym znajdzie się woda (lub dodatkowo inne napoje) i drobne przekąski. Podczas trwania wydarzania możemy zorganizować konkursy z nagrodami dla Uczestników oraz rozdawać rabaty na konsultacje i zabiegi.
Zadaj o obecność mediów i liderów opinii
Podczas planowania eventu warto zrobić listę zaprzyjaźnionych dziennikarzy oraz wpływowych osób powiązanych tematycznie z branżą medyczną, takich jak blogerzy, vlogerzy, eksperci w danej dziedzinie udzielający się w Internecie oraz właściciele popularnych kont w mediach społecznościowych (Influencerzy) i wysłać im zaproszenia. Notka prasowa czy pozytywna rekomendacja lidera opinii niejednokrotnie wywołuje większy oddźwięk, niż reklama zamieszczona w prasie lub na rozdawanych ulotkach. Więcej na temat niestandardowych formy reklamy placówek medycznych znajdziecie tutaj: https://mediahealth.pl/niestandardowe-formy-reklamy-placowek-medycznych/
Dobrze zaplanowany i przeprowadzony event może przyczynić się do zwiększania zainteresowania usługami placówki medycznej, a docelowo zwiększeniem przychodów. Nie warto więc działać zbyt pochopnie i bez przygotowania merytorycznego. Do organizacji eventu warto więc zaangażować wyspecjalizowaną agencję marketingową, z pomocą której łatwiej, efektywniej i w krótszym czasie wszystko całościowo zaplanujemy i wykonamy. Pamiętajmy również, że branża medyczna ograniczona jest normami prawnymi w kwestii reklamy. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym wpisie: W jaki sposób może reklamować się przychodnia lekarska?
Tagi: marketing dla przychodni, Promocja placówki leczniczej, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, wizerunek placówki leczniczej