Marketing mobilny to rodzaj komunikacji, która odbywa się na linii marka – Klienci za pośrednictwem dwóch kanałów: urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe oraz w bardziej tradycyjnej formie za pomocą przekazów ruchomych, np. jeżdżące billboardy. Nie mniej jednak zdecydowana większość działań w tym obszarze obejmuje komunikację za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy najpopularniejsze narzędzia tej dziedziny e-marketingu, której potencjał warto wykorzystać do promocji przychodni lekarskiej.
Dlaczego warto promować placówkę medyczną za pomocą marketingu mobilnego?
- Gwarantuje natychmiastowe dotarcie z określonym przekazem do grupy docelowej
- Daje możliwość stworzenia spersonalizowanego przekazu
- Stanowi prostą i dynamiczną formę interakcji z Pacjentami
- Świadczy o nowoczesności placówki medycznej, która podąża z „duchem czasu”
- Gwarantuje wysoki poziom skuteczności
- Pozwala na stały monitoring efektywności kampanii marketingowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych
Coraz więcej przychodni lekarskich zaczyna doceniać zalety marketingu mobilnego, który czyni kolejny krok milowy w kierunku szybkiego i skutecznego nawiązania kontaktu z Pacjentami. Poniżej znajdują się opisy najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingu mobilnego, za pomocą których możemy w prosty i efektywny sposób dotrzeć z reklamą do stałych i potencjalnych Pacjentów.
Wiadomości SMS – szybko, mobilnie, skutecznie
Najpopularniejszym narzędziem marketingu mobilnego są wiadomości SMS. Z tej formy dotarcia z reklamą do Klientów firmy korzystają najchętniej. Cechuje się ona bardzo dużym progiem skuteczności. W końcu czy zdarzyło się Wam kiedykolwiek nie odczytać przychodzącej na telefon komórkowy wiadomości? Ponadto SMS-y cechuje niski koszt dotarcia do pojedynczego Odbiorcy, który może wynieść zaledwie kilka groszy.
Wiadomości MMS, czyli sposób na „pokazanie się” Pacjentom
Kolejnym narzędziem marketingu mobilnego są wiadomości MMS. Różnią się one od standardowych wiadomość SMS tym, że w tym przypadku mamy możliwość do treści przekazu reklamowego dołączenia również zdjęcia produktu, nowego urządzenia do wykonywania zabiegów czy wizerunku lekarza, który dołączył do zespołu placówki medycznej.
Voicemailing
Coraz popularniejsza forma marketingu mobilnego, która jest stosowana w reklamowych kampaniach telefonicznych. Polega ona na tym, że wybrana grupa docelowa otrzymuje w zaplanowanym czasie telefon, po odebraniu którego może wysłuchać komunikat głosowy informujący o konkretnej promocji na zabiegi lub planowanym wydarzeniu w placówce medycznej. Warto zaznaczyć, że połączenia telefoniczne są wykonywane automatycznie, a wiadomość, którą otrzymają Odbiorcy wcześniej przygotowana. Podczas tworzenia reklamy głosowej warto zadbać o profesjonalnego lektora, którego przyjemny głos będzie atrakcyjny dla Odbiorców.
Beacony – małe urządzenia z wielką mocą
Beacony to małe urządzenia składające się z chipa Bluetooth oraz baterii, które są w stanie skomunikować się z naszymi smartfonami. Podstawową zaletą Beaconów jest fakt, że mamy możliwość samodzielnego określenia zasięgu ich nadawania. Można je spotkać np. w centrach handlowych oraz na lotniskach. Mechanizm ich działania jest bardzo prosty. Wystarczy, że znajdziemy się w ich pobliżu, a one już mogą skontaktować się z aplikacją w naszym telefonie i zaprosić nas do wskazanej przychodni lekarskiej lub poinformować o atrakcyjnym rabacie na konkretny zabieg medyczny.
Kody QR
Nawet najlepiej zaprojektowany dwuwymiarowy plakat czy reklama w prasie nie jest w stanie pomieścić wszystkich treści, którymi chcielibyśmy podzielić się z Pacjentami. Z reguły zasada jest taka, że reklama w formie drukowanej powinna składać się z dobrego hasła, kilku zdań treści i atrakcyjnej ilustracji. Co jednak w sytuacji, kiedy mamy do przekazania znacznie więcej? Pomocne będą kody QR, których zadaniem jest przekierowywanie Użytkowników do strony internetowej marki. Mechanizm działania kodów QR jest bardzo prosty. Użytkownik musi jedynie zeskanować kod smartfonem, aby dowiedzieć się więcej na temat opisywanej oferty, promocji lub pobrać kupon rabatowy na wskazany zabieg medyczny.
Jak widać na powyższych przykładach marketing mobilny posiada wiele rodzajów narzędzi, za pomocą których możemy skutecznie trafić z przekazem reklamowym do Pacjentów. Podczas planowania akcji promocyjnej należy wziąć pod uwagę profil grupy docelowej, aby nasze działania były skuteczne i przyniosły oczekiwane rezultaty. Warto więc do współpracy zaangażować doświadczoną agencję marketingową, która zajmie się całościowo realizacją zaplanowanej kampanii mobilnej.
Największe światowe marki chętnie czerpią z możliwości jakie daje marketing mobilny. Jak twierdzi Wendy Clark, dyrektor generalny Ameryki Północnej jednego z największych przedsiębiorstw napojów gazowanych na świecie: „Jeśli Twoje działania nie obejmują sfery mobilnej – Twoje działania nie są kompletne”. Trudno nie zgodzić się z tą tezą w czasach, kiedy marketing mobilny w Polsce to nie „pieśń przyszłości”, ale aktualny trend, z którego potencjału warto skorzystać dla osiągnięcia wymiernych efektów biznesowych.
Tagi: marketing dla przychodni, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, Promocja placówki leczniczej, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, wizerunek placówki leczniczej