Rynek usług medycznych zaliczany jest aktualnie do jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Nic więc dziwnego, że w obliczu stale rosnącej konkurencji, tak istotną rolę odgrywa zbudowanie pozytywnego wizerunku danej placówki medycznej. W dzisiejszym wpisie dokonamy analizy najistotniejszych elementów, od których zależy sukces wizerunkowych przychodni lekarskiej. Warto wziąć je pod uwagę podczas planowania najbliższych działań promocyjnych.
Z każdym rokiem ilość prywatnych przychodni medycznych intensywnie wzrasta, z kolei publiczne zakłady opieki zdrowotnej są modernizowane i dostosowywane do coraz bardziej wymagających Pacjentów. Niezmiennie jednym z głównym czynników decydujących o wyborze konkretnej placówki są rekomendacje rodziny i znajomych.
Nie mniej jednak działania public relations, które mają na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku placówki medycznej wśród Pacjentów, kadry lekarskiej oraz potencjalnych partnerów biznesowych powinny być potraktowane przez nas w sposób priorytetowy. Dobry PR zagwarantuje zwiększone zainteresowanie ofertą, ułatwi nawiązanie współpracy z cenionymi lekarzami oraz pozwoli na bardziej zdecydowane negocjacje biznesowe.

Czym jest wizerunek placówki medycznej?

„Jeśli mężczyzna na randce opowiada o sobie i o tym, co osiągnął w życiu, mówi jak przystojny i inteligentny jest – mamy do czynienia z reklamą. Jeśli mężczyzna na randce opowiada o Tobie, mówi jaka inteligentna i piękna jesteś, jest doskonałym rozmówcą, który mówi właściwe rzeczy do właściwej osoby – to jest marketing. Jeśli ktoś inny mówi Tobie, jak przystojny i inteligentny jest mężczyzna, z którym przyszłaś na randkę – to właśnie jest PR.” – twierdzi brytyjska dziennikarka Simmons Sylvie.
Wizerunek placówki medycznej to całokształt elementów, które składają się na sposób postrzegania marki przez Pacjentów, personel medyczny i partnerów biznesowych. Tutaj liczy się to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani na rynku, jak wypadamy w zestawieniu z konkurencyjnymi przychodniami medycznymi, a także jakie wartości reprezentujemy i w jaki sposób prowadzimy komunikację z Pacjentami.
Każda placówka medyczna powinna przykładać dużą wagę do działań wizerunkowych. Od tego, w jaki sposób marka będzie postrzegana wśród potencjalnych Pacjentów oraz jak będzie wypadać na tle konkurencji zależy realizacja założeń marketingowych i odniesienie sukcesu biznesowego.

Niech strona internetowa placówki będzie jej wizytówką

Posiadanie strony internetowej przez przychodnie lekarskie nikogo nie dziwi. Warto jednak dołożyć wszelkich starań, aby stała się ona naszą wizytówką. Przede wszystkich powinny się na niej znaleźć wszystkie niezbędne informacje, których wyszukują potencjalni Pacjenci, czyli lista oferowanych usług, cennik, informacje na temat kadry lekarskiej, a także dokładny adres placówki z mapą dojazdu.
Niemniej istotną rolę odgrywają także elementy wizualne, takie jak profesjonalny wygląd strony, jasny i przejrzysty układ (intuicyjne poruszanie się po stronie przez Użytkowników) i dobrej jakości materiały graficzne – zdjęcia i filmy wideo. Warto powierzyć stworzenie lub przebudowę strony internetowej profesjonalnej agencji marketingowej, która zadba o to, aby jej finalny wygląd stanowił doskonały punkt wyjścia do zbudowania pozytywnego wizerunku marki.

Postaw na działania Public Relations z w Internecie

Internet stanowi niemalże nieograniczone pole do działania w zakresie budowania wizerunku placówki medycznej. Do tego celu możemy wykorzystać szereg sposobów na to, aby „zaistnieć” i świadomie wykreować pożądany wizerunek przychodni lekarskiej. Warto postawić na regularne wysyłki newsletterów skierowanych do Pacjentów (tutaj należy zadbać o atrakcyjność i aktualność przygotowanych treści), dopilnować, aby zatrudnieni przez nas lekarze specjaliści pojawiali się na branżowych stronach społecznościowych, takich jak ZnanyLekarz.pl czy rankinglekarzy.pl.
W przypadku działań wizerunkowych w Internecie nie sposób nie wymienić również obecności placówki medycznej w social mediach. Warto zaplanować komunikację marketingową na Facebooku – najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Atrakcyjne treści w połączeniu z dobrej jakości grafikami i materiałami wideo zagwarantują nam zwiększony zasięg pozwalający na dotarcie do dużej grupy potencjalnych Pacjentów.

Utrzymuj pozytywne relacje z dziennikarzami

W procesie budowania wizerunku placówki medycznej warto postarać się o nawiązanie i podtrzymywanie kontaktów z mediami. Za pomocą prasy, radia, telewizji i Internetu możemy w świadomy sposób zaplanować dotarcie do dużej grupy potencjalnych Pacjentów. Warto zatem podczas planowania eventu lub dnia otwartego placówki medycznej zadbać o zaproszenia dla dziennikarzy. Cykliczne pojawianie się np. w prasie branżowej lub magazynach powiązanych tematycznie z działalnością placówki medycznej umocni naszą pozycję na rynku.

Zadbaj o profesjonalnych pracowników w rejestracji medycznej

Na „pierwszej linii frontu” w relacji placówka medyczna – Pacjent stoją pracownicy rejestracji medycznych oraz personel pomocniczy. To od nich w dużej mierze zależy, czy osoby zainteresowane ofertą ostatecznie skorzystają z niej, czy też nie. W tym przypadku liczy się profesjonalizm, czyli posiadanie wiedzy na temat wszystkich oferowanych zabiegów i usług, umiejętność udzielenia niezbędnych informacji o kadrze lekarskiej, nienaganny wygląd – schludny strój, zadbane dłonie, niewyzywający makijaż, itd. Pacjenci muszą czuć, że są traktowani z należytym szacunkiem i uzyskują rzetelne odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania.
Wszystkie powyższe elementy składające się na sukces wizerunkowy placówki medycznej są niezwykle istotne, dlatego też warto zadbać o maksymalne wykorzystanie tkwiącego w nich potencjału. Wypracowanie pozytywnego wizerunku zapewni nam szybsze zbudowanie zaufania wśród Pacjentów. Pamiętajmy jednak, że każdy wizerunek powinien być systematycznie odświeżany, aby był w stanie „nadążyć” za stale zmieniającymi się trendami. Przy rebrandingu warto skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która pomoże w procesie transformacji placówki medycznej.

Tagi: , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/