„Myśl globalnie, działaj lokalnie” – przekonywał francuski mikrobiolog René Jules Dubos. Przytoczone motto z powodzeniem można odnieść również do funkcjonowania placówek medycznych, które powinny nauczyć się czerpać korzyści z aktywności w lokalnych społecznościach. W jaki sposób można wykorzystać ten potencjał oraz jakie są jego największe zalety? Tego wszystkiego dowiecie się z dzisiejszego wpisu!
Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki to złożony i długofalowy proces. W obliczu coraz szybciej rosnącej konkurencji oraz zwiększonej świadomości Pacjentów, których oczekiwaniom coraz trudniej sprostać, należy postarać się o lokalną rozpoznawalność placówki medycznej. Warto, aby najbliższe środowisko dowiedziało się o naszym istnieniu, a następnie doceniło i chętnie korzystało z oferowanych przez nas zabiegów i konsultacji.
Nie czekajmy aż Pacjenci sami zapukają do naszych drzwi. Wyjdźmy im naprzeciw i pokażmy, że wybór naszej oferty spośród wielu innych propozycji, do których są nieustannie zachęcani, będzie stanowił dla nich najkorzystniejsze rozwiązanie. Zarówno z punktu widzenia finansowego, jak również z powodu komfortu i profesjonalnego traktowania. Odnalezienie nowych kanałów, za pomocą których dotrzemy do potencjalnych Pacjentów to kolejny krok w rozwoju placówki medycznej i szansa na zwiększenie jej rozpoznawalności.
Postaraj się o obecność w lokalnych mediach
Współczesny świat skonstruowany jest w taki sposób, że wszystko dzieje się w mediach. Jeżeli nie popłyniemy z nurtem tych trendów, możemy zostać zapomniani wśród Pacjentów. W procesie budowania rozpoznawalności marki warto wykorzystać potencjał, jaki tkwi w mediach lokalnych. Zróbmy research dzienników, tygodników, miesięczników, spis stacji radiowych oraz kanałów telewizyjnych.
Nawiązanie współpracy z lokalnymi mediami zdecydowanie przyczyni się do zwiększenia świadomości naszej marki wśród społeczności lokalnej. Warto zainwestować budżet w reklamę telewizyjną lub wytypować odpowiedniego specjalistę z placówki do udzielenia wywiadu na temat medyczny, którym aktualnie żyje lokalna społeczność.
Z ręki do ręki, czyli zalety akcji ulotkowej
Jednym z najbardziej popularnych materiałów promocyjnych są ulotki reklamowe. Pozwalają one na dotarcie do dużej grupy społeczności lokalnej stosunkowo niskim kosztem. Im więcej osób dowie się o naszym istnieniu, tym większe prawdopodobieństwo, że w krótkim czasie odnotujemy wzrost liczby Pacjentów korzystających z usług naszej placówki medycznej.
W przypadku tej formy promocji marki bardzo istotne jest, aby całą akcję przeprowadzić w sposób przemyślany. Począwszy od zaprojektowania atrakcyjnego szablonu ulotek, wybór miejsc, w których ulotki będą rozdawane, zatrudnienie odpowiednich osób (powinny one godnie reprezentować naszą placówkę medyczną), po konkretne korzyści, jakie otrzymają posiadacze wydrukowanych materiałów (kupon rabatowy, konsultacja ze specjalistą gratis, itd.).
Zostań sponsorem wydarzeń lokalnych
Warto mieć nieustannie „rękę na pulsie” i wiedzieć, jakie wydarzenia są planowane w naszym najbliższym otoczeniu w nadchodzącym czasie. Udział w prestiżowych, międzynarodowych targach czy ogólnopolskich kongresach nie jest złym pomysłem. Jednak otwarcie się na eventy, które będą miały miejsce „tuż pod naszym nosem” może przynieść jeszcze lepsze efekty w znacznie krótszym czasie.
W ramach współpracy z organizatorem danego wydarzenia, jako jego sponsorzy, otrzymamy szeroki wachlarz możliwości „zaistnienia”, a docelowo dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych Pacjentów. Pamiętajmy jednak, żeby wyboru partnerów dokonywać w sposób przemyślany, aby obie grupy docelowe (uczestnicy wydarzenia oraz nasz target placówki medycznej) pokrywały się ze sobą. Tylko wtedy podjęcie powyższych działań przyniesie oczekiwane rezultaty.
Jak wynika z powyższych przykładów w lokalnej społeczności tkwi bardzo duży potencjał, który należy umiejętnie wykorzystać. Istnieje wiele kanałów dotarcia do najbliższego środowiska, z których najważniejsze wymieniliśmy w powyższym wpisie. Każda placówka medyczna powinna natomiast samodzielnie zdecydować, które formy promocji będą dla niej najkorzystniejsze. Bez względu na podjęte kroki, zawsze należy pamiętać, że im bliżej potencjalnych Pacjentów będziemy, tym większe prawdopodobieństwo, że zainteresują się oni naszą ofertą.
Tagi: Promocja placówki leczniczej, social media, social media w medycynie, wizerunek placówki leczniczej