Profile placówek medycznych w serwisach społecznościowych nikogo już nie dziwią. Najpopularniejszym z nich i najchętniej wykorzystywanym przez firmy jest Facebook. To doskonały kanał komunikacji, który odpowiednio wykorzystany, może zaowocować pozyskaniem nowych Klientów, a docelowo zwiększeniem sprzedaży towarów i usług.
Prowadzenie fanpage na facebooku
W przypadku komunikacji prowadzonej przez placówki medyczne warto wziąć pod uwagę określone rodzaje wpisów, które pomogą w zbudowaniu pozytywnego wizerunku, zwiększą liczbę pacjentów, a tych stałych utwierdzą w przekonaniu, że „warto nam zaufać”.
O czym warto pisać na Facebook’u?
- Kiedy dzieje się coś ważnego lub interesującego
-
- Dołączenie nowego członka do kadry lekarskiej, zakup innowacyjnego sprzętu, poszerzenie oferty zabiegów lub usług – to doskonałe tematy, którymi warto i trzeba pochwalić się za pośrednictwem Facebooka. Przygotowane wpisy powinny zawierać krótkie informacje na temat „newsa” i kierować użytkowników na stronę internetową placówki medycznej, gdzie zainteresowane osoby będą mogły uzyskać szersze informacje. W miarę możliwości
warto postarać się o dołączenie do wpisu zdjęcia
-
- , które w przypadku zmian personalnych będzie przedstawiać wizerunek nowego lekarza (wszyscy jesteśmy wzrokowcami), a przy informacji o nowoczesnym sprzęcie, zobrazuje nowy zakup (wzmocnienie przekazu).
-
- Edukacja medyczna online
Jak często należy wykonywać profilaktyczne badania okresowe? Czy to jeszcze przeziębienie, czy już poważna infekcja? Jakie są objawy niedoboru witaminy D? Profil placówki medycznej na Facebooku to znakomite miejsce na edukację użytkowników, którzy coraz częściej poszukują odpowiedzi na tego typu pytania w Internecie. Jeżeli posiadamy na stronie internetowej zakładkę z publikacjami naukowymi lub prowadzimy blog firmowy, warto podlinkować wpis do konkretnego artykułu. Quiz z wiedzy medycznej to kolejny pomysł na połączenie tematyki prozdrowotnej z angażującą zabawą, która pozwoli na dotarcie do szerszej grupy docelowej.
-
- Dni otwarte i darmowe badania
Zanim pacjent podejmie decyzję o wyborze konkretnej placówki medycznej, najpierw zasięga opinii w Internecie lub sugeruje się rekomendacjami rodziny lub znajomych. Jeżeli jednak nie chcemy czekać, aż sam zapuka do naszych drzwi, zaprośmy go do siebie. Dni otwarte połączone z możliwością bezpłatnego wykonania podstawowych badań zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem. Jeżeli planujemy zorganizowanie takiego eventu, koniecznie poinformujmy o tym fanów na Facebooku. Uczestnicy zyskają możliwość sprawdzenia stanu swojego zdrowia, obejrzenia gabinetów lekarskich, poznania kadry i jak pokazują statystyki – chętniej odwiedzą placówkę medyczną ponownie. Po zakończeniu wydarzenia warto opublikować na profilu placówki fotorelację z wydarzenia i podziękować za odwiedziny.
-
- Wszyscy lubimy rywalizację
Kto z nas nie lubi dostawać czegoś za darmo? Użytkownicy Internetu uwielbiają rywalizację i walkę o nagrody. I jak potwierdziły liczne obserwacje, wcale nie muszą być one kosztowne. Wystarczy dobry pomysł na mechanizm konkursu, połączony z niewielkim nakładem budżetowym na promocję wpisu i mamy szansę na pozyskanie wielu zaangażowanych osób. Od strony prawnej warto dopilnować prawidłowo przygotowanego regulaminu konkursu, który powinien zawierać wszystkie niezbędne informacje (czas trwania zabawy, opis zadania konkursowego, listę nagród, skład jury, itd.).
-
- Czy Pacjenci są zadowoleni z naszych usług?
Prowadzenie profilu placówki medycznej dla wielu kojarzy się z jednostronnym monologiem administratora konta. Nic jednak bardziej mylnego. Facebook stwarza możliwość szybkiego i wiarygodnego badania satysfakcji Pacjentów. Warto więc przygotować krótką ankietę dotyczącą oceny zabiegów, opinii na temat lekarzy i personelu medycznego, lokalizacji czy preferowanych zmian. Poznanie oczekiwań Pacjentów pomoże nam w rozbudowaniu lub przeorganizowaniu dotychczasowego modelu pracy, a samych zainteresowanych utwierdzi w przekonaniu, że placówce medycznej naprawdę zależy na ich opinii. A jak wiadomo, zdobyte zaufanie to jedna z najcenniejszych wartości w tej branży.
Tagi: branża medyczna, content marketing, kampania w social media, Promocja placówki leczniczej, Reklama dla klinik medycznych, social media, social media w medycynie, wizerunek placówki leczniczej