Facebook to serwis społecznościowy, który jest regularnie dostosowywany do wymagań współczesnego internauty, dzięki czemu stał się idealnym narzędziem e-marketingu. Można go wykorzystywać również do promocji placówek leczniczych w marketingu medycznym. Jednak by móc skutecznie dotrzeć do pacjenta, należy umiejętnie przeprowadzić kampanię w tym kanale komunikacji. W poniższym artykule zaprezentujemy zasady, którymi kierują się agencje marketingowe branży medycznej, podczas przygotowywania i realizacji akcji promocyjnej na Facebooku.
Zasada pierwsza – znajdź swojego pacjenta
Na Facebooku zarejestrowanych jest około 1,2 miliarda ludzi z całego świata, w tym ponad 14 milionów Polaków. Liczby te dają ogromne pole działania w zakresie promocji usług medycznych. Jednak by móc dotrzeć do pacjenta, trzeba najpierw określić jego charakterystykę. Pierwszą zasadą prowadzenia kampanii na Facebooku jest targetowanie. Facebook posiada ogromny wachlarz możliwości wyboru odbiorców reklamy, dlatego przed rozpoczęciem kampanii należy określić grupę docelową pacjentów. Stworzyć buyer personas, czyli precyzyjnie wyznaczyć wiek, płeć, miejsce zamieszkania i zainteresowania osób, do których planuje się dotrzeć.
Zasada druga – wybierz miejsce reklamy
Drugą zasadą jest wybór miejsca reklamy na Facebooku. Serwis oferuje cztery obszary promocyjne; prawą kolumnę witryny i post sponsorowany w NewsFeedzie przeznaczone dla użytkowników komputera, a także post sponsorowany i aplikacje znajdujące się w sieci reklamowej przeznaczone dla użytkowników mobilnych. Promując placówkę, warto wybrać co najmniej dwa miejsca lokalizacji reklamy, dla użytkowników komputerowych i mobilnych. Dzięki temu kampania facebookowa ma szansę dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.
Zasada trzecia – stwórz wyważoną grafika
Czwartą zasadą jest stworzenie wyważonej grafiki, która przyciągnie uwagę pacjenta i zachęci do go przeczytania reklamy. Obrazek powinien prezentować uśmiechniętą osobę, promowaną usługę lub logotyp placówki, a także posiadać krótki tekst. Należy jednak pamiętać, że barwy obrazu muszą nawiązywać do logotypu podmiotu leczniczego, a treść nie może zajmować więcej niż 20% miejsca grafiki.
Zasada czwarta – napisz właściwy tekst
Reklamy na facebooku mają dozwoloną ilość znaków. Post w newsfeedzie może zajmować 500 znaków, jednak reklama w prawej kolumnie już tylko 150. Czwartą zasadą kampanii facebookowej jest napisanie właściwych tekstów. Treści wpływających na emocje pacjenta lub wskazujących logiczne argumenty. By odpowiednio dobrać tekst do miejsca reklamy, warto najpierw stworzyć kilka propozycji i ocenić ich skuteczność.
Zasada piąta – wezwij do działania
Ostatnią elementem kampanii jest call to action, czyli wezwanie do działania w formie linkowanej ikony umieszczonej w reklamie. Call to action może przybrać kształt hasła „POBIERZ” np. w przypadku promocji pobrania deklaracji POZ lub „ZAPISZ SIĘ” podczas reklamy usług lub badań. Wezwanie do działania może mieć istotny wpływ na reakcję odbiorcy, który zainteresuje się reklamą, przeczyta tekst i za pośrednictwem linkowanej ikony zarejestruje się online.
Kampania reklamowe na Facebooku to znakomity sposób na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Jednak by w pełni opanować przygotowanie i realizację skutecznej akcji promocyjnej potrzebna jest praktyka oraz analiza wszystkich przeprowadzanych działań.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing medyczny, kampania w social media, promocja w internecie, Reklama dla klinik medycznych, reklama w serwisie facebook przychodni medycznej, social media dla branży medycznej, social media dla przychodni i szpitali