Social media, Google AdWords i SEO to jedne z najpopularniejszych narzędzi e-marketingu. Jednak nie są to jedyne mechanizmy umożliwiające promocje w sieci. Wśród mniej znanych elementów funkcjonuje również e-mail marketing. Regularne dostarczanie informacji drogą mailową umożliwia utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcą. Newsletter zwykle kojarzy się ze spamem i natrętnymi reklamami, jednak dobrze zaplanowany i przeprowadzony może być znakomitym narzędziem marketingu medycznego. W poniższym artykule zaprezentujemy kilka zasad promocji podmiotu medycznego za pomocą e-mail marketingu.

E-mail marketing w marketingu usług medycznych

E-mail marketing to jedna z form marketingu bezpośredniego, która do komunikacji wykorzystuje pocztę elektroniczną. Metoda ma na celu stworzenie, rozbudowę i zarządzanie bazą adresów e-mailowych, przygotowanie treści i kreacji wiadomości, wysyłkę e-maili, obsługę informacji zwrotnych oraz tworzenie schematów komunikacji wykorzystujących pocztę elektroniczną. Wśród najpopularniejszych narzędzi e-mail marketingu jest newsletter, biuletyn wewnętrzny i dziennik elektroniczny.

Jednak podstawą e-mail marketingu jest rozbudowana baza subskrybentów, osób które zgodziły się na otrzymywanie wirtualnych powiadomień. Przedstawiciele placówek leczniczych mają możliwość budowania własnej bazy, poprzez rejestrację pacjentów na badania. Pacjenci korzystający z usług podmiotu medycznego podają swoje dane kontaktowe, a wielu z nich godzi się na otrzymywanie regularnych e-maili i newslettera.

Zalety wykorzystania e-mail marketingu w marketingu medycznym

E-mail marketing ma trzy zalety: niski koszt produkcji, możliwość podtrzymywania kontaktów z odbiorcą. Newsletter jest niedrogim narzędziem, gdyż wysyłka wiadomości może też być zautomatyzowana, a podmiot medyczny nie płaci za pozyskiwanie kontaktów. Dzieje się tak, gdyż pacjenci korzystający z usług medycznych samodzielnie udostępniają adres mailowy, który trafia do zautomatyzowanej bazy danych. Pozwala to na utrzymanie relacji z pacjentem poprzez regularne informowanie o wydarzeniach związanych z placówką oraz uniknięcia traktowania wiadomości placówki, jako spamu i natrętnych reklam.


Zasady korzystania z e-mail marketingu w marketingu medycznym

Newsletter w marketingu medycznym umożliwia budowę lojalnej grupy odbiorców, tworzenie i utrzymywanie relacji ze stałymi pacjentami, budowę pozytywnego wizerunku placówki leczniczej oraz pozyskiwanie nowych pacjentów. Jednak by e-mail marketing mógł przynieść pożądany skutek, działania marketingowe muszą opierać się na czterech poniższych zasadach:

  1. Tylko zainteresowani odbiorcy

Pocztę elektroniczną z informacjami o promocjach i atrakcjach należy wysyłać wyłącznie do pacjentów, którzy wykazali zainteresowanie promowanymi usługami. W innym przypadku adresat może uznać wiadomość za spam.

  1. Wyróżnij swoją wiadomość

Internauci dziennie dostają od kilku do kilkunastu e-maili, z czego ponad połowę automatycznie kasują. By móc zwrócić uwagę pacjenta należy wyróżnić swoją wiadomość. Doskonałym sposobem jest chwytliwy tytuł e-maila oraz tekst i grafika, które nawiązują do kolorów i krojów pisma wykorzystanych na stronie placówki.

  1. Napisz interesującą wiadomość

Wiadomość tekstowa powinna być krótka, zwięzła i uporządkowana, tak by pacjent przeglądając ją mógł przyswoić najważniejsze informacje. Poleca się tworzenie krótkich tekstów opartych na hasłach zachęcających do poznania szczegółów akcji na stronie internetowej podmiotu medycznego.

  1. Regularnie wysyłaj wiadomości

Ważnym elementem jest również częstotliwość wysyłania wiadomości. Poczta elektroniczna nie może być wysyłana ani za rzadko ani za często. Brak regularnych maili może zakończyć relacje między pacjentem a placówką, zaś nadmiar wiadomości rozdrażnić odbiorcę. Wiadomości powinny być wysyłane w określonych cyklach np. co dwutygodniowych lub miesięcznych związanych z określoną tematyką działań promocji.

Podmiot medyczny może wykorzystywać e-mail marketing do przekazywania zaproszeń na badania oraz informacji na temat wprowadzenia nowych usług i zatrudnienia lekarzy-specjalistów, akcji promocyjnych i specjalnych, a także nowości na blogu.

Tagi: , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/