Jednym z najprężniej rozwijających się narzędzi e-marketingu jest social media. Media społecznościowe to nie tylko metoda przekazywania informacji, ale również sposób na zbudowanie więzi z klientem. Za ich pośrednictwem lekarze i managerowie placówek leczniczych mogą dotrzeć do pacjenta, nawiązać z nim kontakt oraz zbudować stałą relację.
Social media w marketingu medycznym
Social media umożliwiają bezpośrednie dotarcie do określonej grupy docelowej, w celu zwrócenia jej uwagi i podzielenia się swoją opinią z innymi znajomymi. Managerowie placówek medycznych wykorzystują zaangażowanie pacjentów w serwisach społecznościowych w celu zbudowania pożądanego wizerunku swojego podmiotu leczniczego. Dzieje się tak, gdyż pacjent, który interesuje się funkcjonowaniem placówki leczniczej i bierze aktywny udział w jej działaniach zwiększa wiarygodność przychodni czy szpitala wśród swoich znajomych. Okazuje się zatem, że marketing medyczny w mediach społecznościowych umożliwia zwrócenie uwagi pacjenta, wzmacnianie pozytywnego wizerunku oraz generowanie ruchu internetowego na stronie placówki. Poniżej zaprezentujemy najpopularniejsze serwisy social media wykorzystywane do promocji przez agencje marketingowe branży medycznej.
Wirtualna społeczność – Facebook
Obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów social media w Polsce jest Faceebok. Serwis społecznościowy umożliwia tworzenie i zarządzenie stroną (fanpage) marki, firmy, przedsiębiorstwa i placówki. Działania podejmowane na Facebooku mają na celu aktywizację internautów za pośrednictwem tworzenia wpisów, publikacji zdjęć i filmów oraz odpowiedzi na komentarze i wiadomości tekstowe. Aktywne prowadzenie fanpage’a pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku placówki. Jednak Facebook to nie tylko posty, komentarze, zdjęcia, filmy i wiadomości, ale także profesjonalne kampanie marketingowe. Serwis społecznościowy stał się jednym z najpopularniejszych narzędzi promocyjnych, z którego korzysta coraz więcej podmiotów medycznych http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/analiza-branzy-medycznej-na-facebooku . Dokładne informacje na temat wykorzystania Facebooka w marketingu medycznym dostępne są w naszych artykułach pt. „Jak prowadzić kanał social media w medycynie na przykładzie Facebooka” [link] oraz „Jak przygotować i zrealizować kampanię facebookową w marketingu medycznym” [link].
Filmy o tematyce medycznej – YouTube
Innym niezwykle popularnym kanałem social media jest YouTube. Serwis internetowy umożliwiający bezpłatne publikowanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie oraz komentowanie amatorskich i profesjonalnych filmików. Klasyczna strategia prowadzenia działań na serwisie opiera się na tworzeniu filmów o tematyce związanej z działalnością placówki medycznej , które mają za zadanie przyciągnąć widzów czymś ciekawym i interesującym. Jednak YouTube można zastosować również w indywidualny sposób. W marketingu medycznym serwis wykorzystywany jest podczas promocji placówek leczniczych, poprzez publikowanie filmików opisujących badania, porady lekarskie, sprzęt medyczny, samą placówkę medyczną a także wywiady ze specjalistami. Filmik z udziałem profesjonalnego lekarza tłumaczącego przebieg zabiegu medycznego, to znakomite źródło wiedzy przyciągające odbiorców.
Content marketing medyczny – Blog
Jednym z bardziej istotnych i najskuteczniejszych kanałów social media jest blog. Rodzaj strony internetowej składającej się z odrębnych i uporządkowanych wpisów o charakterze dziennika sieciowego, będący także częścią strony internetowej placówki. Blog umożliwia archiwizację, kategoryzację, tagowanie oraz komentowanie opublikowanych tekstów. W marketingu medycznym blog to główne miejsce publikacji merytorycznych tekstów SEO. Za pośrednictwem stworzonych i opublikowanych artykułów specjalistycznych manager placówki medycznej może nawiązać stałą relację z pacjentem, który zainteresowany publikowanymi treściami będzie regularnie odwiedzał stronę. Artykuły napisane według wymagań SEO, to również sposób na wyższe pozycjonowanie strony podmiotu medycznego w wyszukiwarce Google.
Facebook, YouTube i Blog to trzy najpopularniejsze serwisy social media stosowane w marketingu usług medycznych. W drugiej części artykułu zaprezentujemy kolejne kanały.
Tagi: agencja marketingowa dla branży medycznej, content marketing medyczny, darmowe szkolenia z marketingu placówek medycznych, kampania w social media, marketing dla przychodni, Reklama dla klinik medycznych, serwisy społecznościowe w branży usług leczniczych, social media, social media w medycynie, strategia, strategia marketingowa dla szpitala