Podczas przeprowadzania kampanii marketingowej ważną rolę odgrywają narzędzie docierające do potencjalnego pacjenta. Jednak nie można zapominać również o miejscu, do którego reklama przenosi pacjenta. Miejscu w którym umieszczona jest dokładne treść reklamy. Jednym z najskuteczniejszych obszarów umieszczenia reklamy jest landing page. Strona docelowa skonstruowana na potrzeby promocji określonego produktu, to idealne uzupełnienie kampanii Adwords. W poniższym artykule zaprezentujemy sposoby przygotowania i wykorzystania landing page w marketingu medycznym.


Strona produktu i usługi – landing page

Landing page to strona docelowa produktu, czyli samodzielna mikrostrona, która wyświetla się internaucie po kliknięciu w reklamę. Głównym celem landing page jest konwersja, czyli wykonanie określonej reakcji przez internautę, typu zakup produktu, rejestracja na stronie lub pobranie pliku. Mikrostrony używa się zwykle w czasie prowadzenia wszelkich kampanii promocyjnych w Internecie. Można ją również dołączać do maili i newsletterów oraz linkować w banerach reklamowych opublikowanych na serwisach medycznych mediach internetowych.


Zalety wykorzystania landing page w marketingu medycznym

Landing page posiada trzy zalety ważne dla marketingu medycznego. Pierwszą z nich jest skupienie uwagi pacjenta. Strona docelowa jest tak zaprojektowana, by w prosty sposób przekazywać krótką informację odbiorcy. Wchodząc w link odwiedzający natychmiastowo dowiaduje się o organizowanej akcji promocyjnej. Druga zaleta to wyższy współczynnik konwersji, czyli ilość osób wykonujących pożądaną reakcję, w tym przypadku skorzystania z promowanych usług. Mikrostrona nie tylko informuje pacjenta o nowej usłudze medycznej, ale również zachęca do skorzystania z niej. Ostatnią cechą jest możliwość wykonania szybkiej reakcji na otrzymaną wiadomość, dzięki umieszczeniu formularza kontaktowego, rejestracji online oraz aplikacji „Pobierz” na mikrostronie.

Projektowanie skutecznego landing page

Landing page może okazać się skutecznym narzędziem podczas kampanii promocyjnej podmiotu medycznego, musi jednak być odpowiednio zaprojektowany. Podczas tworzenia strony docelowej agencje marketingowe branży medycznej kierują poniższymi zasadami:

  1. Stwórz chwytliwy tytuł

Pierwszą rzeczą, na którą odbiorca zwraca uwagę jest tytuł. Musi być on wartościowy, interesujący i pobudzający, by zaangażować pacjenta do dalszych działań.

  1. Podkreśl korzyści

W widocznym miejscu landing page należy wskazać korzyści płynące ze skorzystanie z promowanej usługi. Muszą one spełniać wymagania pacjenta i zachęcać go do wzięcia udziału w akcji.

  1. Dobierz odpowiednie zdjęcie

Niemal każdy człowiek jest wzrokowcem, zatem tworząc landing page nie można zapomnieć o doborze odpowiedniego zdjęcia i grafiki. Fotografia powinna obrazować sprzedawany produkt, nawiązywać do promowanej usługi, mieć wysoką rozdzielczość i posiadać wyraźne logo. Odradza się zatem korzystania ze nienaturalnych, ogólnodostępnych i popularnych zdjęć.

  1. Napisz odpowiedni tekst

Teksty opublikowany na mikrostronie powinien być krótki, interesujący i treściwy. Informować pacjenta o ofercie, charakterze jej odbiorcy i korzyściach płynących z jej skorzystania.

  1. Dołącz kontakt i formularz zgłoszeniowy

Zainteresowany pacjent powinien mieć łatwy dostęp do skorzystania z usługi. Numer telefonu do placówki, rejestracja online, możliwość pobrania formularza lub deklaracji musi być w widocznym miejscu. Dzięki temu landing page ma szansę zwiększyć współczynnik konwersji.

Landing page to narzędzie przekazujące klarowną informację w taki sposób, by jak najskuteczniej zachęcić pacjenta do skorzystania z promowanej usługi. Wykorzystywane może być podczas każdej kampanii e-marketingowej. Warto również, by strona docelowa miała podpięte kody analityczne typu Google Analitics, które umożliwią dokonanie analizy jej skuteczności.

Tagi: , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/