Sesja zdjęciowa to znakomite narzędzie marketingowe służące do promocji produktów, w tym usług medycznych, a z usług zawodowych fotografów korzysta wiele branż. Sesję zdjęciową można również wykorzystać podczas promocji podmiotu medycznego, gdyż profesjonalnie wykonane zdjęcia umożliwią pacjentowi obejrzenie wnętrz placówki. W poniższym artykule opiszemy jak zaplanować sesję zdjęciową dla podmiotu medycznego.
Zdjęcie jako narzędzie promocji w marketingu medycznym.
Według ustawy z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, każdy podmiot medyczny ma zakaz zamieszczania informacji o skuteczności oferowanej metody leczenia oraz o nieprzeciętnej jakości sprzętu. Jednak podmiot medyczny może wykorzystać inne metody promocji jakości oferowanych usług. Jedną z nich jest organizacja sesji fotograficznej i publikacja zdjęć obrazujących wnętrze placówki, jej gabinety oraz posiadane urządzenia. Dzięki udostępnionym fotografiom pacjent będzie mógł zapoznać się z wnętrzem placówki i samodzielnie ocenić jakość prezentowanych urządzeń i pomieszczeń. Sesja zdjęciowa może zobrazować zalety podmiotu medycznego, musi jednak być odpowiednio zorganizowana i przeprowadzona.
Etapy organizacji sesji zdjęciowej placówki medycznej.
Organizacja sesji zdjęciowej placówki medycznej składa się z kilku poniższych etapów:
- ocena oświetlenia – odpowiednio dobrane umożliwi wykonanie dokładnych zdjęć, stworzy również jasne i ciepłe wnętrze, które będzie miało wpływ na pozytywny odbiór placówki medycznej,
- przygotowania wnętrza – z planu zdjęciowego należy usunąć wszelkie niepotrzebne elementy, tak by wnętrze było przejrzyste i zadbane. Fotografie muszą obrazować jasne, przytulne i higieniczne pomieszczenia, w których pacjent poczuje się komfortowo. Wnętrze placówki powinno być również sfotografowane z kilku stron, tak aby odbiorca miał możliwość dokładnego obejrzenia gabinetu,
- prezentacja sprzętu leczniczego – urządzenia również powinny być odpowiednio przygotowane i sfotografowane pod różnym kątem. Widząc zadbany, oświetlony sprzęt medyczny, pacjent będzie miał pewność, że placówka lecznicza posługuje się najwyższej klasy urządzeniami,
- zdjęcia kadry – nie jest to powszechny zabieg, gdyż większość fotografów skupia się na wizualizacji pustych gabinetów, recepcji, budynku, wnętrza i sprzętu. Zdarza się jednak, że podmiot medyczny pragnie sfotografować również ludzi w celu nadania fotografiom większej naturalności. W takiej sytuacji należy zadbać o odpowiednią dokumentację. Sfotografowani ludzie muszą podpisać dokument umożliwiający użycie ich wizerunku w publikowanych zdjęciach.
Dlaczego warto korzystać z usług profesjonalnych fotografów?
Zdjęcia opublikowane na stronie placówki medycznej to znakomite narzędzie promocji, które działa na odbiorcę zanim wejdzie w treść poszczególnych stron i w ofertę. Profesjonalne zdjęcia placówki medycznej będą więc weryfikować opinię potencjalnego pacjenta.
Tagi: agencja marketingowa dla branży medycznej, grafika, Promocja placówki leczniczej, Reklama dla klinik medycznych, responsive web design, sesja zdjęciowa, strona placówki medycznej, wizerunek placówki leczniczej