Nic tak firmy nie rozkręca, jak rosnąca konkurencja – brzmi popularne przysłowie. Czy rzeczywiście tak jest, że stale rosnąca liczba otwieranych placówek medycznych może pozytywnie wpłynąć na ich funkcjonowanie? Czy większy wybór, przed jakim obecnie stają Pacjenci oznacza, że musimy się bardziej wysilić, aby zdobyć ich zaufanie? A może wystarczy być po prostu dobrym w swoim fachu, aby poczekalnie przed gabinetami lekarskimi były nieustannie zapełnione? Zachęcamy do przeczytania pierwszej części tekstu poświęconego najważniejszym zasadom zdrowej konkurencji.

Czy zawsze wystarczy większa obniżka cen?

Rabaty, sezonowe obniżki i karty lojalnościowe mają przyciągnąć Klientów i zachęcić do skorzystania z oferowanych usług. Czy jednak naprawdę wystarczy wywieszenie karteczki z przekreśloną ceną i zastąpienie jej nową, znacznie bardziej atrakcyjną dla portfela? Prawdopodobnie znajdzie się grupa osób, która dokona spontanicznej decyzji i zdecyduje się na skorzystanie z wykonania badań lub konsultacji w obniżonej kwocie. Warto jednak w tym miejscu zastanowić się nad skutkami takich działań. Każde z nich niesie bowiem za sobą określony koszt. Poprzez obniżenie ceny, obniżamy marżę, a niejednokrotnie okazuje się, że wręcz musimy dopłacić. Nie możemy bowiem zakładać, że niska cena za wybrany zabieg, zagwarantuje nam zwiększone zainteresowanie pełną ofertą usług.
Zamiast tego warto skupić się na przedstawieniu Pacjentom korzyści płynących z wykonania konsultacji i zabiegów w naszej placówce medycznej. Wykwalifikowany personel medyczny, nowoczesny sprzęt, dogodne terminy i godziny zapisów to tylko czubek góry lodowej atutów, które z całą pewnością zostaną docenione. Należy pamiętać, że wraz ze wzrostem świadomości Pacjentów, wzrastają również ich oczekiwania. Coraz częściej niższa, niż u konkurencji cena nie jest dostatecznym argumentem, który ma wpływa na dokonywane przez nich wybory.

Przeanalizuj swoje możliwości i skup się na mocnych stronach

Z ofertą placówek medycznych może być podobnie jak z obszernym menu w restauracji. Często okazuje się, że posiadanie „wszystkich kuchni świata” nie jest dobrą drogą do sukcesu i nie przynosi planowanych rezultatów. Zamiast więc na siłę próbować zadowolić jak największą grupę potencjalnych Pacjentów i oferować im pakiety wszystkich możliwych zabiegów i konsultacji, jakie tylko przyjdą nam do głowy, warto skupić się na mocnych stronach placówki medycznej.
W czym konkretnie wyspecjalizowana jest zatrudniona przez nas kadra lekarska? Z jakich zabiegów jesteśmy znani „na mieście”? Za co najbardziej doceniają nas Pacjenci? Warto również zrobić listę zabiegów i usług, których nie posiada konkurencja i rozważyć, czy byłoby możliwe wprowadzenie ich do naszej oferty. Inwestycja w nowy sprzęt oraz profesjonalne szkolenia dla pracowników mogą przyczynić się do rozwoju biznesowego placówki medycznej. Natomiast analiza rynku powinna stanowić jeden z podstawowych elementów naszej pracy.

Białe Soboty – czy to dobry pomysł?

Każdej placówce medycznej zależy na zbudowaniu pozycji marki i zdobyciu zaufania Pacjentów. Tutaj kluczowe znaczenie mają przede wszystkim kompetencje pracowników, ich zaangażowanie i pozytywne nastawienie do pracy. Jednym z doskonałych przykładów odwoływania się do emocji są tzw. Białe Soboty, czyli bezpłatne, ogólnodostępne cykle badań, porad i zabiegów wykonywanych przez specjalistów. Jest to bardzo popularna forma przyciągnięcia Pacjentów. Szpitale i placówki medycznej co jakiś czas informują o zbliżającym się wydarzeniu, zachęcając do rejestracji i skorzystania z bezpłatnej oferty.
Umożliwienie bezpłatnych konsultacji i wykonania profilaktycznych badań pomaga w zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki. Dodatkowo stanowi „marchewkę”, która przyciąga niezdecydowane osoby, pomagając im w późniejszym dokonaniu decyzji zakupowych. Z psychologicznego punktu widzenia, ludzie odczuwają wdzięczność, kiedy otrzymują coś za darmo. Chcąc się „odwdzięczyć” chętniej zdecydują się na ponowne odwiedzenie danej placówki medycznej, a zadowolenie z obsługi i standardu badań szybko „rozniesie się” w ich środowiskach. O lokalnych ambasadorów powinny zabiegać i dbać wszystkie placówki medyczne.
Już wkrótce na naszym blogu pojawi się druga część tekstu. Dowiecie się z niego, w jaki sposób wykorzystać lokalną społeczność do osiągnięcia wymiernych korzyści biznesowych, z kim warto rozpocząć współpracę, a także w jaki sposób odwołanie do korzeni i historii może pomóc placówce medycznej w pozyskaniu nowych Pacjentów.

Tagi: , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/