5 ciekawych szkoleń dla pracowników ochrony zdrowia

5 ciekawych szkoleń dla pracowników ochrony zdrowia

Junior Account Manager. Opiekun klientów z branży medycznej. Twórczyni strategii marketingowych, specjalistka do spraw obsługi mediów społecznościowych, rozbudowy stron www oraz tworzenia treści kontentowych.

Ochrona zdrowia jest specyficzną branżą, która podlega bardzo rygorystycznym przepisom prawnym, a jednocześnie wciąż dynamicznie się rozwija. Dlatego pracownikom placówek medycznych – począwszy od rejestratorek, przez pracowników administracji, pielęgniarki aż po lekarzy – warto zapewnić dostęp do szkoleń i kursów.

Menedżerowie oraz osoby zarządzające placówkami służby zdrowia powinny pamiętać, że największą wartością każdej przychodni czy szpitala są ludzie – wykształcona, wysoko wyspecjalizowana, doświadczona kadra, która jednocześnie lubi pracę z ludźmi oraz rozumie specyfikę funkcjonowania służby zdrowia. Wiadomo, że jest to branża obwarowana wieloma różnymi przepisami, które szybko się zmieniają. Dodatkowo, rosnącą konkurencja wymusza na placówkach doskonalenie również na płaszczyźnie obsługi pacjentów. Dlatego warto dbać o to, by pracownicy ochrony zdrowia mogli stale podnosić swoje umiejętności i wiedzę na dedykowanych im kursach oraz szkoleniach. Przedstawiamy 5 przykładów najciekawszych szkoleń, na które warto oddelegować poszczególnych pracowników.

1. Szkolenia z elektronicznej dokumentacji medycznej

Elektroniczna dokumentacja medyczna staje się powoli codziennością polskiej służby zdrowia – od 1 stycznia 2019 r. obowiązkowa jest m.in. elektroniczna karta leczenia szpitalnego, a kolejne e-dokumenty będą sukcesywnie wdrażane w następnych latach. Dlatego warto zadbać o to, by pracownicy placówek służby zdrowia – zarówno lekarze i pielęgniarki, jak i specjaliści ds. administracji – znali prawne aspekty wdrażania elektronicznej dokumentacji medycznej oraz potrafili prowadzić EDM w sposób praktyczny.

2. Szkolenia z kompetencji miękkich

W dobie rosnącej konkurencji wśród placówek medycznych, zwłaszcza prywatnych, bardzo ważne jest przestrzeganie przez pracowników zasad najwyższej jakości obsługi pacjenta – to placówka istnieje dla pacjenta, a nie na odwrót. Szkolenia z kompetencji miękkich, takich jak efektywna komunikacja, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, umiejętność asertywnego zachowania, zadawania pytań, obsługa pacjenta zgłaszającego się do placówki z bólem itp. są więc naprawdę bardzo cenne.

3. Szkolenia z obsługi pacjentów starszych

Statystyki nie pozostawiają złudzeń – do lekarzy najczęściej zgłaszają się osoby starsze, a wraz z postępującym starzeniem społeczeństwa ukierunkowanie na potrzeby seniorów musi być jeszcze bardziej efektywne. Zasady profesjonalnej obsługi pacjentów starszych, dotyczące np. narzędzi komunikacyjnych, empatii, szacunku czy postępowania w sytuacjach trudnych, powinni znać lekarze, pielęgniarki oraz pracownicy rejestracji medycznej. Inwestycja w tego typu kursy na pewno się zwróci!

4. Szkolenia z RODO

RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, zaczęło obowiązywać 25 maja 2018 r. Dla wszystkich firm – w tym placówek medycznych – oznaczało to konieczność funkcjonowania w taki sposób, by dane osobowe były przechowywane i przetwarzane w bezpieczny sposób. Pracownicy służby zdrowia mają tak naprawdę stały kontakt z danymi pacjentów, i to danymi bardzo wrażliwymi, bo dotyczącymi ich zdrowia. Dlatego warto zadbać, by posiadali oni wiedzę odnośnie obowiązujących w tej kwestii przepisów.

5. Szkolenia językowe

Współczesny świat staje się coraz bardziej otwarty i nie dziwi już fakt, że do placówek zdrowia w naszym kraju zgłaszają się obcokrajowcy. Możliwość profesjonalnej obsługi pacjentów obcojęzycznych może być dla przychodni olbrzymią przewagą konkurencyjną – warto więc rozważyć zainwestowanie w szkolenia językowe dla pracowników, głównie rejestracji oraz lekarzy. Oczywiście są to szkolenia specjalistyczne, obejmujące przede wszystkim zwroty i słownictwo stosowane podczas wizyt w placówce służby zdrowia.

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie inne narzędzia możesz wykorzystać do ulepszania pracy oraz wizerunku Twojej placówki, zgłoś się do nas! W Mediahealth specjalizujemy się w szeroko rozumianych działaniach marketingowych dla podmiotów ochrony zdrowia – sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie! Zapraszamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/kontakt/.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!