Ochrona zdrowia jest specyficzną branżą, która podlega bardzo rygorystycznym przepisom prawnym, a jednocześnie wciąż dynamicznie się rozwija. Dlatego pracownikom placówek medycznych – począwszy od rejestratorek, przez pracowników administracji, pielęgniarki aż po lekarzy – warto zapewnić dostęp do szkoleń i kursów.
Menedżerowie oraz osoby zarządzające placówkami służby zdrowia powinny pamiętać, że największą wartością każdej przychodni czy szpitala są ludzie – wykształcona, wysoko wyspecjalizowana, doświadczona kadra, która jednocześnie lubi pracę z ludźmi oraz rozumie specyfikę funkcjonowania służby zdrowia. Wiadomo, że jest to branża obwarowana wieloma różnymi przepisami, które szybko się zmieniają. Dodatkowo, rosnącą konkurencja wymusza na placówkach doskonalenie również na płaszczyźnie obsługi pacjentów. Dlatego warto dbać o to, by pracownicy ochrony zdrowia mogli stale podnosić swoje umiejętności i wiedzę na dedykowanych im kursach oraz szkoleniach. Przedstawiamy 5 przykładów najciekawszych szkoleń, na które warto oddelegować poszczególnych pracowników.
1. Szkolenia z elektronicznej dokumentacji medycznej
Elektroniczna dokumentacja medyczna staje się powoli codziennością polskiej służby zdrowia – od 1 stycznia 2019 r. obowiązkowa jest m.in. elektroniczna karta leczenia szpitalnego, a kolejne e-dokumenty będą sukcesywnie wdrażane w następnych latach. Dlatego warto zadbać o to, by pracownicy placówek służby zdrowia – zarówno lekarze i pielęgniarki, jak i specjaliści ds. administracji – znali prawne aspekty wdrażania elektronicznej dokumentacji medycznej oraz potrafili prowadzić EDM w sposób praktyczny.
2. Szkolenia z kompetencji miękkich
W dobie rosnącej konkurencji wśród placówek medycznych, zwłaszcza prywatnych, bardzo ważne jest przestrzeganie przez pracowników zasad najwyższej jakości obsługi pacjenta – to placówka istnieje dla pacjenta, a nie na odwrót. Szkolenia z kompetencji miękkich, takich jak efektywna komunikacja, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, umiejętność asertywnego zachowania, zadawania pytań, obsługa pacjenta zgłaszającego się do placówki z bólem itp. są więc naprawdę bardzo cenne.
3. Szkolenia z obsługi pacjentów starszych
Statystyki nie pozostawiają złudzeń – do lekarzy najczęściej zgłaszają się osoby starsze, a wraz z postępującym starzeniem społeczeństwa ukierunkowanie na potrzeby seniorów musi być jeszcze bardziej efektywne. Zasady profesjonalnej obsługi pacjentów starszych, dotyczące np. narzędzi komunikacyjnych, empatii, szacunku czy postępowania w sytuacjach trudnych, powinni znać lekarze, pielęgniarki oraz pracownicy rejestracji medycznej. Inwestycja w tego typu kursy na pewno się zwróci!
4. Szkolenia z RODO
RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, zaczęło obowiązywać 25 maja 2018 r. Dla wszystkich firm – w tym placówek medycznych – oznaczało to konieczność funkcjonowania w taki sposób, by dane osobowe były przechowywane i przetwarzane w bezpieczny sposób. Pracownicy służby zdrowia mają tak naprawdę stały kontakt z danymi pacjentów, i to danymi bardzo wrażliwymi, bo dotyczącymi ich zdrowia. Dlatego warto zadbać, by posiadali oni wiedzę odnośnie obowiązujących w tej kwestii przepisów.
5. Szkolenia językowe
Współczesny świat staje się coraz bardziej otwarty i nie dziwi już fakt, że do placówek zdrowia w naszym kraju zgłaszają się obcokrajowcy. Możliwość profesjonalnej obsługi pacjentów obcojęzycznych może być dla przychodni olbrzymią przewagą konkurencyjną – warto więc rozważyć zainwestowanie w szkolenia językowe dla pracowników, głównie rejestracji oraz lekarzy. Oczywiście są to szkolenia specjalistyczne, obejmujące przede wszystkim zwroty i słownictwo stosowane podczas wizyt w placówce służby zdrowia.
Jeśli chcesz wiedzieć, jakie inne narzędzia możesz wykorzystać do ulepszania pracy oraz wizerunku Twojej placówki, zgłoś się do nas! W Mediahealth specjalizujemy się w szeroko rozumianych działaniach marketingowych dla podmiotów ochrony zdrowia – sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie! Zapraszamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/kontakt/.
Tagi: agencja marketingowa dla branży medycznej, branża medyczna, szkolenia dla placówek medycznych