Prowadzenie bloga placówki medycznej to jeden z elementów długoterminowej strategii marketingowej. Umożliwia realizację najważniejszych celów, takich jak budowa wizerunku marki, ugruntowanie jej pozycji na rynku, nawiązanie bliższych relacji z Pacjentami, a w konsekwencji przyczynia się także do wzrostu przychodów.
Blog firmowy stanowi znakomite miejsce, w którym możemy w szerszy sposób opisać na czym polega nasza praca, pochwalić się tym, co mamy do zaoferowania Pacjentom oraz rozwiać ewentualne wątpliwości niezdecydowanych osób. Pozwala również na zaprezentowanie się w charakterze eksperta, co znacząco wpływa na pozytywne postrzeganie marki. Warto więc docenić potencjał, jaki tkwi w publikowaniu unikatowych i wartościowych treści „puszczonych w internetowy świat”. Poniżej prezentujemy dziesięć najważniejszych zasad prowadzenia bloga placówki medycznej, o których należy pamiętać.
- Postaw na jakość publikowanych treści
Przygotowując materiały na blog należy pamiętać, aby były one wartościowe i interesujące dla czytelników. Ważna jest aktualność tematu, poziom merytoryczny, dobrej rozdzielczości zdjęcia i odpowiednia jakość filmów wideo.
- Zadbaj o różnorodną tematykę wpisów
Nikt nie lubi czytać w kółko o tym samym. Warto więc zaplanować wcześniej harmonogram wpisów (najlepiej na cały miesiąc), tak, aby poszczególne kategorie tematyczne pojawiały się kolejno po sobie. Różnorodność nie znudzi odbiorców i sprawi, że blog będzie chętniej przez nich odwiedzany.
- Pamiętaj o systematyczności
Prowadzenie bloga firmowego wiąże się z systematycznością publikacji wpisów. Nie można robić tego w sposób chaotyczny i spontaniczny. W jednym miesiącu 11 wpisów, w drugim jeden, a przez kolejne dwa głucha cisza. To nie jest dobra droga. Warto ustalić comiesięczną liczbę wpisów i skrupulatnie pilnować, aby założenie zostało zrealizowane.
- Dobierz odpowiedni język przekazu
Dobre poznanie swojej grupy docelowej, która posługuje się określonym językiem komunikacji to dobry punkt wyjścia do prowadzenia bloga firmowego. Treści wpisów powinny być dla odbiorców zrozumiałe i nie budzić wątpliwości merytorycznych.
- Strzeż się błędów językowych
Blog firmowy placówki medycznej jest jej wizytówką. Nie może być tutaj mowy o jakichkolwiek literówkach czy błędach gramatycznych. Lepiej trzy razy dokładnie sprawdzić tekst przed publikacją, niż raz zaryzykować wpadką wizerunkową.
- Znajdź kompetentnych autorów tekstów
Osoby tworzące wpisy blogowe powinny być przygotowane pod kątem merytorycznym, posiadać dobry warsztat językowy oraz lekkość w wypowiadaniu się. Czytelnikom musi sprawiać przyjemność lektura publikowanych przez nas treści.
- Przyjmuj z godnością krytykę
Każdy opublikowany na blogu materiał automatycznie zostanie poddany ocenie. Czytelnicy mają prawo do wyrażenia swojego zdania na temat przeczytanego artykułu. Nie każdy musi zgadzać się z tym, co napisaliśmy. Kardynalnym błędem jest jednak usuwanie niewygodnych dla nas komentarzy. Zamiast tego można podjąć merytoryczną dyskusję z autorem wypowiedzi. Wyjątek stanowią tutaj wulgarne wypowiedzi, które należy cenzurować.
- Nie zapomnij o estetyce bloga
Wygląd wizualny bloga również wpływa na jego ogólny odbiór. Jasne, przejrzyste tło, intuicyjne poruszanie się po stronie, łatwość w czytaniu treści to elementy, na które czytelnicy również zwracają uwagę.
- Najpierw pomyśl, potem napisz, na końcu opublikuj
Masz newsa, którym chciałbyś podzielić się z całym światem? Świetnie! Jednak zanim opublikujesz materiał zastanów się, w jakiej formie najlepiej będzie podzielić się informacją z czytelnikami, starannie przygotuj wpis, dokładnie go przeczytaj, a dopiero na koniec opublikuj. Pośpiech nie jest dobrym doradcą w prowadzeniu bloga.
- Zainwestuj budżet reklamowy w bloga
Posiadanie merytorycznych i unikatowych treści to doskonały „punkt startowy”, aby dotrzeć z nimi do znacznie większej liczby odbiorców. Dlatego też warto wygospodarować budżet na promocję bloga, aby zwiększyć zasięgi publikacji. To coraz popularniejsza forma reklamy, która przyczynia się do zwiększenia obrotów firmy.
Blog placówki medycznej to miejsce w którym łączą się ścieżki marki ze stałymi i niezdecydowanymi Pacjentami. Tak duży potencjał nie powinien być zatem zaprzepaszczony poprzez nieumiejętne zarządzanie treściami lub niepodjęciem jakichkolwiek działań. Warto jednak pamiętać, że ten sektor rządzi się własnymi prawami, dlatego najlepiej powierzyć stworzenie i prowadzenie bloga wyspecjalizowanej agencji marketingowej. Posiadane przez nas doświadczenie oraz przekrojowa znajomość branży, którą zajmujemy się od lat to gwarancja profesjonalizmu.
Tagi: content marketing, content marketing medyczny, marketing dla przychodni, marketing treści, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, placówki medyczne, Promocja placówki leczniczej, promocja w internecie, serwis medyczny, strona placówki medycznej, tworzenie strony internetowej placówki medycznej, wizerunek placówki leczniczej