Marketing wirusowy – czy jest możliwy w branży medycznej?

Marketing wirusowy – czy jest możliwy w branży medycznej?

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.

| 2017-06-26T16:07:26+00:00 26 czerwca 2017|

Wyobraź sobie sytuację, w której potencjalni Pacjenci sami między sobą rozpowszechniają informacje na temat Twojej placówki medycznej i wykonywanych w niej usług, dzielą się opiniami na temat zabiegów i przekazują między sobą kupony zniżkowe. W dodatku robią to dobrowolnie i czerpią z tego przyjemność. Brzmi niewiarygodnie? Taki scenariusz nie musi pozostać w sferze marzeń. W dzisiejszym wpisie omówimy pojęcie marketingu wirusowego i przeanalizujemy, czy jest on możliwy w branży medycznej.

Doceń treści marketingowe rozsyłane „pocztą pantoflową”

Marketing wirusowy (viral marketing) jest strategią marketingową wykorzystującą sieci społeczne, której rezultatem jest dystrybucja treści marketingowych do bardzo dużej grupy Użytkowników w odczuwalnie krótkim czasie. Kluczowe w marketingu wirusowym jest to, że treść marketingowa jest przekazywana od jednego Użytkownika do kolejnych, znajdujących się w jego sieci kontaktów (rodzina, przyjaciele, znajomi, itd.). Dzieje się to w sposób świadomy i dobrowolny. Przesyłana pomiędzy coraz większym kręgiem osób treść okazała się bowiem na tyle interesująca, że Użytkownicy czerpią przyjemność z przekazywania jej dalej w swoich środowiskach lokalnych.

  • Marketing wirusowy może mieć charakter sprzedażowy lub wizerunkowy
  • Najpopularniejszym rodzajem marketingu wirusowego są filmy
  • Marketing wirusowy wiąże się z pozyskaniem jak największej liczby odbiorców materiału reklamowego w krótkim czasie
  • Narzędziem marketingu wirusowego jest pomysł na reklamę, która ma bawić, wzruszać lub wywoływać inne emocje wśród Odbiorców

Marketing wirusowy – jedyny wirus, który polubią Twoi Pacjenci

We współczesnym świecie, w którym znaczna część życia społecznego przeniosła się do Internetu, a osoby korzystające na co dzień z Sieci stały się krytykami i kreatorami opinii publicznej, warto wziąć pod uwagę wykorzystanie marketingu wirusowego do promocji przychodni lekarskiej. Za pomocą marketingu wirusowego możesz dotrzeć do potencjalnych Pacjentów i osiągnąć znaczny wzrost zysków. Wystarczy pomysł na dobry materiał reklamowy przy małym nakładzie środków finansowych (kosztem jest tutaj jedynie samo przygotowanie reklamy, a nie jej dystrybucja).

Najważniejsze zalety marketingu wirusowego w branży medycznej:

  • Dotarcie do bardzo dużej liczby potencjalnych Pacjentów – dzięki temu, że reklama zostanie wyświetlona przez wielu Użytkowników, zwiększa się prawdopodobieństwo, że znaczny odsetek z nich zainteresuje się Twoją ofertą i chętnie z niej skorzysta. Gdyby nie „wirusowość” materiału, wiele z tych osób prawdopodobnie nigdy nie dowiedziałoby się o istnieniu placówki medycznej.
  • Zbudowanie pozytywnego wizerunku placówki medycznej – wraz z masowym rozpowszechnianiem filmu lub innej formy promocji, Użytkownicy nabiorą zaufania do firmy, która będzie im się od tej pory kojarzyć bardzo pozytywnie.
  • Niskie koszty reklamy – w przypadku marketingu wirusowego ponosimy jedynie koszt przygotowania koncepcji i stworzenia reklamy. Darmową dystrybucję zagwarantują nam Użytkownicy Internetu.

W jaki sposób wykorzystać marketing wirusowy do promocji placówki medycznej?

  • Pozwól Pacjentom, aby Cię polubili – marketing wirusowy prowadzimy z wykorzystaniem mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Google+. Za pomocą jednego przycisku Użytkownicy Internetu mają możliwość publicznego wyrażenia sympatii dla placówki medycznej. A informacja o tym, że dana osoba polubiła nasz profil automatycznie zostanie wyświetlona jej znajomym, potem znajomym znajomych, itd. Zasięg będzie sukcesywnie wzrastał.
  • Zachęcaj Pacjentów, aby polecali placówkę medyczną – osoby zadowolone z jakości świadczonych usług przez placówkę medyczną chętnie będą dzieliły się swoimi pozytywnymi opiniami w szerszym gronie. Prostym sposobem na realizację tego działania jest umieszczenie na stronie internetowej placówki możliwości wpisywania opinii i polecania usług znajomym.
  • Publikuj materiały mające wartość praktyczną – ludzie lubią informacje, które nie tylko są interesujące, ale również przydadzą im się w codziennym życiu. Przykładami takich „wirusów” mogą być filmy poradnikowe na temat bezpiecznego opalania się podczas wakacji, przedstawienie krok po kroku jak wykonywany jest zabieg usuwania cellulitu za pomocą nowoczesnego sprzętu czy wyjaśnienie na czym konkretnie polega tomografia stożkowa CBCT i jakie są jej zalety dla Pacjentów.
  • Postaw na emocje – materiały, których treść wywołuje wśród odbiorców określone emocje chętniej są rozpowszechniane dalej. Bez względu na to, czy film wzbudzi emocje negatywne czy pozytywne, na pewno będzie się o nim mówiło. Neutralność nie jest dobrym sprzymierzeńcem dla marketingu wirusowego.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób stworzyć reklamę, aby przypadła ona do gustu Użytkownikom i okazała się „hitem Internetu”. O powodzeniu kampanii promocyjnej placówki medycznej decyduje jakość i pomysłowość treści reklamy. W tym miejscu niezmiernie ważne zadanie mają specjaliści agencji marketingowej, muszą bowiem wykazać się nie tylko znajomością aktualnych trendów w środowisku medycznym, ale również zaproponować coraz bardziej wymagającym Użytkownikom Internetu coś, czego jeszcze nie widzieli.
Marketing wirusowy to trudna gałąź, na którą warto „siąść” razem z doświadczoną agencją marketingową. Nie należy się bowiem bać „zarażenia wirusem” swoich Pacjentów. Z puntu widzenia wizerunkowego i finansowego może okazać się to bardzo opłacalne dla placówki medycznej.





Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

TWÓJ NUMER TELEFONU

Numer został wysłany.

Oddzwonimy do Ciebie, najszybciej jak to możliwe.