Nie jest łatwo zasłużyć na miano idealnego pracodawcy. Z każdym rokiem oczekiwania pracowników wobec firm, które ich zatrudniają nieustannie rosną. Obecnie nie wystarczy już regularne wypłacanie wynagrodzenia i stałe godziny pracy. Dobrzy specjaliści chcą otrzymywać znacznie więcej od firmy. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się szerzej pojęciu Employer Branding, czyli budowaniu marki pracodawcy i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób placówki medyczne mogą zasłużyć na zaszczytne miano „pracodawcy z wyboru”?
Znalezienie i zatrzymanie najlepszych pracowników jest najbardziej wartościową zdolnością. Dałbym wszystko, co mam, wszystkie moje pieniądze, aby tylko mieć tę umiejętność. – twierdził John D. Rockefeller. W powyższym twierdzeniu zawiera się cała prawda na temat współczesnego rynku pracy. Nie jest łatwo znaleźć dobrych specjalistów, które zasilą szeregi lekarzy i personelu medycznego w placówce. Jednak warto dołożyć wszelkich starań, aby zatrudnić jak najlepszych pracowników i sprawić, aby chcieli współpracować z nami jak najdłużej. Zadowoleni lekarze to lepiej zadbani Pacjenci, a w konsekwencji szybszy rozwój placówki medycznej, przekładający się na wzrost przychodów.

Najczęstsze oczekiwania potencjalnych pracowników wobec placówek medycznych:

  • Gwarancja stabilnego zatrudnienia
  • Sprecyzowana lista obowiązków i oczekiwań
  • Konkurencyjne wynagrodzenie
  • Życzliwa i koleżeńska atmosfera w pracy
  • Umożliwienie ciągłego rozwoju (kursy, szkolenia, seminaria)
  • Możliwość realizacji swoich pasji (np. firmowa drużyna piłki nożnej)
  • Umożliwienie godzenia pracy z życiem prywatnym
  • Pozytywny wizerunek placówki w środowisku medycznym

Więcej informacji na temat tego, od czego zależy sukces wizerunkowy placówki medycznej znajdziesz w naszym poprzednim wpisie: https://mediahealth.pl/czego-zalezy-sukces-wizerunkowy-placowki-medycznej/

Doceniaj swoich obecnych pracowników placówki medycznej

Działania Employer Brandingowe możemy podzielić na dwa rodzaje, w zależności od grup osób, do których są skierowane. Pierwszym rodzajem jest Employer Branding Wewnętrzny, który jest skierowany do pracowników aktualnie zatrudnionych w placówce medycznej. Kierownictwo placówki medycznej powinno skupić się przede wszystkim na stworzeniu możliwie jak najlepszego miejsca pracy, w którym wśród pracowników będzie panowała przyjazna atmosfera i koleżeństwo. Warto również regularnie organizować spotkania lub wyjazdy integracyjne, aby jeszcze mocniej scalić zespół i sprawić, że ich relacje zawodowe ulegną znacznemu polepszeniu. W konsekwencji będą oni wykonywali swoją pracę sprawniej, lepiej i z większym entuzjazmem.

W ramach dbania o zatrudnionych pracowników należy również stwarzać im warunki do nieustannego rozwoju. Dofinansowanie kursów, szkoleń i delegowanie na seminaria branżowe to doskonała inwestycja w kadry, która zaowocuje lepiej wykształconym personelem medycznym w placówce.

Bądź atrakcyjnym pracodawcą dla potencjalnych pracowników

Drugim typem działań Employer Brandingowych jest Employer Branding Zewnętrzny. Jest on adresowany przede wszystkim do potencjalnych pracowników przychodni lekarskiej – lekarzy i personelu medycznego. Najważniejszym zadaniem, przed którym stoją kierownicy firm jest stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, pokazanie się jako atrakcyjny pracodawca na rynku. Pomocne w realizacji tego celu będzie uczestnictwo w targach pracy, obecność w renomowanych serwisach ogłoszeniowych oraz dotarcie z ofertą do studentów i absolwentów uczelni wyższych.

W jaki sposób może promować się placówka medyczna (offline oraz w Internecie)?

  • Stworzenie zakładki Praca/Kariera na stronie internetowej placówki medycznej
  • Zamieszczanie ogłoszeń rekrutacyjnych na profesjonalnych serwisach z ofertami pracy
  • Obecność w najpopularniejszych mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn i GoldenLine (social media branżowe) oraz na Facebooku
  • Stworzenie filmu rekrutacyjnego w którym zaprezentowane zostaną zalety pracy w danej placówce medycznej (działania wizerunkowe)
  • Aktywne uczestnictwo w targach pracy
  • Organizowanie akcji na medycznych uczelniach wyższych, gdzie znajdują się potencjalni Pracownicy

Bycie idealnym pracodawcą to sztuka, której adepci muszą wykazać się zarówno wiedzą, jak i determinacją w realizacji zaplanowanych działań. Trzeba nieustannie monitorować nastroje wśród zatrudnionych lekarzy i personelu medycznego i w porę reagować na wszelkie zauważone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zadbać o nienaganną reputację przychodni, tak aby najlepsi specjaliści w branży byli dumni z miejsca, w którym pracują.

W kolejnym wpisie dowiecie się, w jaki sposób powinna wyglądać obsługa Pacjenta w przychodni lekarskiej oraz dlaczego tak ważny jest wygląd, kolorystyka i różnorodność strojów personelu medycznego.

Tagi: ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/