LinkedIn – czy placówki medyczne powinny z niego korzystać?

LinkedIn – czy placówki medyczne powinny z niego korzystać?

7 sierpnia 2020

LinkedIn to portal społecznościowy, ale o zupełnie innej specyfice niż Facebook, Twitter czy Instagram. Jest on dedykowany szeroko rozumianym kontaktom zawodowo-biznesowym, zrzeszając osoby poszukujące pracy, przedsiębiorców, biznesmenów czy osoby z kadr zarządzających. Jak się okazuje, LinkedIn może być również wartościową platformą dla placówek medycznych.

LinkedIn został założony w grudniu 2002 r. Jego oficjalne uruchomienie nastąpiło w 2003 r. Od kwietnia 2012 r. dostępny jest również w języku polskim. Jest to serwis społecznościowy, którego celem jest umożliwianie kontaktów zawodowo-biznesowych oraz zrzeszanie osób poszukujących pracy, przedsiębiorców, biznesmenów, menedżerów oraz osób powiązanych z różnego rodzaju firmami, korporacjami czy organizacjami. W 2019 r. LinkedIn liczył ponad 645 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego 2,5 mln – w Polsce. Szacuje się, że co sekundę w serwisie rejestrują się mniej więcej 2 nowe osoby.

LinkedIn – jak działa?

Serwisy społecznościowe w pierwszej kolejności kojarzą się z możliwością nawiązywania kontaktów prywatnych, dzieleniem się ze światem zdjęciami z wakacji albo uczestnictwem w różnego rodzaju grupach. LinkedIn jest zupełnym zaprzeczeniem tego trendu i jednocześnie dowodem na to, że media społecznościowe mogą dotyczyć zupełnie innego aspektu życia człowieka, a mianowicie – szeroko rozumianej kariery zawodowej.

Użytkownik LinkedIn ma możliwość skorzystania z wersji bezpłatnej i płatnej serwisu. W wersji bezpłatnej może opisać przebieg swojej edukacji, stworzyć podsumowanie dotychczasowej kariery, określić umiejętności zawodowe, posiadane certyfikaty, swoje mocne strony itp. Wszystko to może być publicznie potwierdzane przez innych użytkowników LinkedIn – np. współpracowników czy przełożonych z poprzednich miejsc pracy. Tego typu rekomendacje budują zawodowy wizerunek użytkownika oraz pozwalają mu dotrzeć do potencjalnych pracodawców, kontrahentów czy klientów.

Płatna wersja LinkedIn umożliwia tworzenie większej liczby profili, jak również daje dostęp do innych opcji, takich jak podgląd szczegółów profilu użytkowników przeglądających dane konto. Oprócz tego, wersja komercyjna pozwala kreować różne działania w zależności od tego, jak jest główny cel użytkownika – znalezienie pracy, nawiązanie kontaktów biznesowych, prowadzenie sprzedaży czy znalezienie pracownika.

LinkedIn – najważniejsze funkcje

Jak już wspomniano, głównym celem platformy LinkedIn jest umożliwienie nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Sprawia to, że serwis posiada wiele ukierunkowanych na ten cel funkcji. Jest to między innymi:

  • szukanie i publikowanie ofert pracy,
  • publikowanie referencji,
  • opcja potwierdzania referencji,
  • tworzenie profili firmy (na wzór fanpage’y na Facebooku),
  • umieszczanie wartościowych publikacji (np. bloga, eksperckich artykułów),
  • możliwość członkostwa w grupach związanych z branżą.

Placówka medyczna na LinkedIn

W pierwszej chwili może wydawać się, że najodpowiedniejszym miejscem na promowanie się placówki medycznej wśród szeroko rozumianej społeczności jest Facebook, Twitter, czasem także Instagram czy YouTube. Owszem, są to wartościowe dla placówek medycznych social media, ale nie można się zamykać tylko na nie. Obecność placówki na LinkedIn może nieść ze sobą liczne korzyści dla przychodni.

  • Po pierwsze – jak już wspomniano, na LinkedIn można tworzyć profile-wizytówki firm, w tym placówek ochrony zdrowia. W zdjęciu profilowym można umieścić logotyp przychodni, dodać adekwatne zdjęcie w tle oraz wpisać tagi, wedle których ma być kojarzona placówka. W profilu jest miejsce na krótki opis działalności przychodni, a także podania danych kontaktowych – telefonu, maila, linka do strony internetowej.
  • Po drugie – LinkedIn, tak jak inne serwisy społecznościowe, daje użytkownikom możliwość reklamowania się. System reklamowy LinkedIn pozwala docierać do określonej grupy odbiorców poprzez wybrane wcześniej działania. Składa się on z różnych narzędzi reklamowych – może to być mailing sponsorowany, reklama z ceną za 1000 wyświetleń czy reklama z wyceną za liczbę kliknięć.
  • Po trzecie – LinkedIn może być wykorzystywany jako miejsce do promowania wartościowych treści przygotowanych przez placówkę, np. artykułów eksperckich, tekstów edukacyjnych, dotyczących zdrowego trybu życia, profilaktyki różnych chorób itp. Pozwala na to Pulse – wbudowany w platformę blog.
  • Po czwarte – LinkedIn jest doskonałym narzędziem do pozyskiwania kontaktów z różnego rodzaju osobami z branży medycznej – począwszy od lekarzy, przez przedstawicieli handlowych firm medycznych aż po ekspertów, specjalistów czy komentatorów branży. Serwis może pomóc w rekrutacji nowego lekarza do zespołu, nawiązaniu korzystnych relacji biznesowych oraz budowaniu pozytywnego wizerunku.

Oczywiście jak w każdym przypadku, tworzenie profilu na LinkedIn, jego bieżąca obsługa i aktualizacja wymaga zarówno czasu, zaangażowania, jak i wiedzy. W takich sytuacjach warto skorzystać z usług firmy profesjonalnie wdrażającej marketing medyczny – w MediaHealth specjalizujemy się m.in. w prowadzeniu kanałów placówek w social mediach, w tym na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy LinkedIn. Zachęcamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/kontakt/.

 

Tagi: , , , ,

Kontakt







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/

ADRES

ul. Swarzewska 51 
01-821 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!