Dobrze zorganizowany event jest ogromną szansą dla placówki medycznej na zareklamowanie się w środowisku lokalnym i pozyskanie nowych Pacjentów. Jednakże przeprowadzenie takiego wydarzenia wiąże się z dużym nakładem pracy, zmusza do wykazania się znakomitą organizacją czasu, a także może wywoływać stres związany z obawami, aby wszystko odbyło się zgodnie z planem. Dobry event to szansa dla firmy, dlatego warto postarać się, aby wypadł on jak najlepiej. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy najważniejsze zasady organizacji eventu, dzięki którym zaplanowane wydarzenie w placówce medycznej odniesie pożądany efekt.

Zadaj sobie najważniejsze pytanie: jaki cel chcesz osiągnąć?

Pierwszym zadaniem, które należy wykonać podczas planowania eventu w przychodni lekarskiej jest dokładne spisanie w punktach wszystkich założeń, planów, pomysłów z nim związanych. Opracowanie koncepcji eventu to podstawa sukcesu. Musimy odpowiedzieć sami sobie na pytania: jaki cel chcemy osiągnąć oraz do kogo trafić z przekazem? Należy więc na spokojnie rozpisać scenariusz wydarzenia, najlepiej z podziałem na konkretne zadania, do których zostaną przypisane osoby odpowiedzialne za ich realizację.

Dokładnie określ budżet na realizację eventu

Określenie budżetu który jesteśmy w stanie przeznaczyć na zorganizowanie eventu stanowi punkt wyjścia do dalszych działań marketingowych. Dzięki temu będziemy w stanie określić, czy możemy pozwolić sobie jedynie na podstawowe formy promocji wydarzania czy jednak będziemy w stanie wygospodarować większą kwotę, które dobrze zainwestowana może znacząco zwiększyć obroty placówki medycznej.

Zadbaj o odpowiednią ilość miejsca i personelu

W przypadku organizacji eventu na terenie placówki medycznej warto wcześniej ustalić, w którym dokładnie miejscu ma się on odbyć. Wygospodarowanie odpowiedniej przestrzeni w której zaproszono osoby będą czuły się komfortowo to podstawa sukcesu przedsięwzięcia. Drugim, równie ważnym aspektem jest odpowiednia ilość wykwalifikowanego personelu, który będzie do dyspozycji Gości. Nic tak nie rozczarowuje Uczestników wydarzania jak poczucie, że zostali oni pozostawieni sami sobie. Zatroszczmy się więc, aby nie wyszli oni rozczarowani i z poczuciem straconego czasu.

Wybierz odpowiedni termin wydarzenia

Decyzja o tym, kiedy konkretnie odbędzie się planowany event jest niezmiernie ważna. Warto wziąć pod uwagę rodzaj wydarzenia: czy organizujemy konferencję prasową dla dziennikarzy, dni otwarte przychodni na których zaprezentujemy najnowsze zabiegi czy wystawną galę dla partnerów biznesowych. Trafnie wybrany termin eventu placówki medycznej zagwarantuje nam duże zainteresowanie wydarzeniem oraz pomoże w osiągnięciu wcześniej ustalonych celów. Decydując się na konkretną datę, warto wcześniej sprawdzić, czy w ten dzień w okolicy nie odbywają się inne ciekawe wydarzenia, które mogą sprawić, że osoby zainteresowane wzięciem udziału w organizowanym przez nas wydarzeniu będą musiały dokonać wyboru – na naszą niekorzyść.

Postaraj się o atrakcyjną formę zaproszeń

Żaden event nie może obejść się bez zainteresowanych Uczestników. W przypadku branży medycznej wydarzenia powinny mieć możliwie jak najbardziej atrakcyjną formę, aby zgromadzić jak najwięcej stałych i potencjalnych Pacjentów. W jaki sposób skutecznie zaprosić do siebie jak najwięcej osób? Warto postarać się o oryginalne i estetyczne zaproszenia, które mogą zostać wysłane przez Internet, drogą mailową (do własnej bazy mailingowej) lub być rozdawane w formie ulotek w najbliższej okolicy.
W związku z tym, że każdy człowiek lub dostawać prezenty, jako bonus do zaproszenia warto dołożyć „marchewkę” w postaci rabatu na konkretne zabiegi lub możliwości wykonania bezpłatnie badań profilaktycznych. Tutaj liczy się pomysłowość, poparta oczywiście możliwościami technicznymi i finansowymi danej przychodni lekarskiej.

Bądź najlepszym gospodarzem eventu

Zapraszając Pacjentów na event musimy zatroszczyć się o to, aby czuli się oni w naszej placówce jak najlepiej. Wydzielmy więc przestrzeń z małym bufetem, w którym znajdzie się woda (lub dodatkowo inne napoje) i drobne przekąski. Podczas trwania wydarzania możemy zorganizować konkursy z nagrodami dla Uczestników oraz rozdawać rabaty na konsultacje i zabiegi.

Zadaj o obecność mediów i liderów opinii

Podczas planowania eventu warto zrobić listę zaprzyjaźnionych dziennikarzy oraz wpływowych osób powiązanych tematycznie z branżą medyczną, takich jak blogerzy, vlogerzy, eksperci w danej dziedzinie udzielający się w Internecie oraz właściciele popularnych kont w mediach społecznościowych (Influencerzy) i wysłać im zaproszenia. Notka prasowa czy pozytywna rekomendacja lidera opinii niejednokrotnie wywołuje większy oddźwięk, niż reklama zamieszczona w prasie lub na rozdawanych ulotkach. Więcej na temat niestandardowych formy reklamy placówek medycznych znajdziecie tutaj: https://mediahealth.pl/niestandardowe-formy-reklamy-placowek-medycznych/

Dobrze zaplanowany i przeprowadzony event może przyczynić się do zwiększania zainteresowania usługami placówki medycznej, a docelowo zwiększeniem przychodów. Nie warto więc działać zbyt pochopnie i bez przygotowania merytorycznego. Do organizacji eventu warto więc zaangażować wyspecjalizowaną agencję marketingową, z pomocą której łatwiej, efektywniej i w krótszym czasie wszystko całościowo zaplanujemy i wykonamy. Pamiętajmy również, że branża medyczna ograniczona jest normami prawnymi w kwestii reklamy. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym wpisie: W jaki sposób może reklamować się przychodnia lekarska?

Tagi: , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/