Kampania reklamowa to podstawa efektownego marketingu medycznego i narzędzie umożliwiające dotarcie do pacjenta. Jednak każda profesjonalna placówka lecznicza powinna zadbać również o swój pozytywny wizerunek. Można to osiągnąć dzięki public relations, czyli sposobie nawiązania i utrzymania kontaktu z odbiorcą. W poniższym artykule zaprezentujemy, jak wykorzystać PR, by utrzymać pozytywny wizerunek podmiotu medycznego.

Public relations w marketingu medycznym

Public relations to metody kształtowania stosunków podmiotu medycznego z jego otoczeniem. Głównym zadaniem PR jest zadbanie o dobry wizerunek placówki leczniczej oraz uzyskanie akceptacji i życzliwości pacjentów,.

Public relations w marketingu usług medycznych można wykorzystać w trzech celach. Pierwszym jest kreowanie wizerunku placówki leczniczej poprzez przekazywanie informacji do pacjentów na temat podmiotu medycznego. By zwiększyć moc przekazu, nadawcami komunikatu są najczęściej liderzy opinii, czyli w tym przypadku lekarze-specjaliści, podmioty medyczne, które podczas konferencji prasowych, wywiadów i w materiałach opublikowanych na kanale YouTube.

Drugim celem jest stworzenie świadomości u pacjenta konieczności istnienia placówki i jej integralności ze środowiskiem. Osoby korzystające z usług podmiotu medycznego powinny darzyć go pełnym zaufaniem i mieć świadomość, jak ważną rolę w ich życiu odgrywa. Dzięki temu lekarz zyskuje zaufanie swoich pacjentów, którzy pragną korzystać wyłącznie z jego usług. Trzecim celem jest sprawna, planowana, efektywna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna placówki. Pracownicy placówki medycznej powinni ze sobą współpracować i działać na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku podmiotu medycznego.

Przed rozpoczęciem działań, warto przeanalizować odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Jak widzimy własną placówkę, czyli jaki jest wizerunek wewnętrzny podmiotu medycznego?
  • Jak widzą naszą placówkę pacjenci, czyli jaki jest wizerunek zewnętrzny podmiotu medycznego?
  • Jak chcemy, by postrzegali naszą placówkę pacjenci, czyli do jakiego idealnego wizerunku podmiot medyczny dąży?
  • Jaki obraz placówki możemy stworzyć w obecnych warunkach, czyli jaki obecnie można stworzyć wizerunek realny podmiotu medycznego?

Zasady dbania o public relations placówki leczniczej

Pozytywny wizerunek może stworzyć i utrzymać każda firma, przedsiębiorstwo i placówka niezależnie od rynku i pozycji. Należy jednak zapamiętać trzy podstawowe zasady stosowane przez agencje marketingowe branży medycznej:

  1. Wzbudzaj ciekawość

Organizując akcję marketingową nowej usługi należy poinformować o tym swoich pacjentów. Jednak poza tradycyjnymi narzędziami e-marketingu typu social media czy newsletter, warto sięgnąć po oryginalne rozwiązania, które wzbudzą ciekawość pacjentów.

  1. Daj się zauważyć

By móc utrzymać kontakt z pacjentem należy być widocznym. Dobrym sposobem na to jest organizacja akcji promocyjnych, konkursów, dni otwartych oraz uczestnictwo w akcjach związanych z placówką. Pacjent powinien mieć kontakt z podmiotem medycznym nie tylko podczas akcji e-marketingowych i za pośrednictwem internetu, ale również podczas wydarzeń okolicznościowych.

  1. Kontroluj posty i wpisy

Media społecznościowe dają możliwość wyrażania opinii za pomocą postów, publikacji komentarzy i odpowiedzi na wiadomości. Nie wszystkie muszą być pochlebne i pozytywne. Nierzadko zdarza się, że urażony pacjent pragnie wyrazić swoją negatywną opinię. W takiej sytuacji należy zachować spokój i możliwie jak najszybciej wyjaśnić zaistniałą sytuację. Negatywne odpowiedzi mogą mieć bardzo niekorzystny wpływ na wizerunek podmiotu medycznego.

Tagi: , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/