Google to obecnie niekwestionowany lider na rynku wyszukiwarek, który nieustannie wprowadza nowe narzędzia promocyjne. Jednym z nich jest system Google AdWords umożliwiający dotarcie do nowej grupy klientów za pomocą słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Narzędzie często stosowane jest w marketingu usług medycznych. W poniższym artykule opiszemy jak agencje marketingowe branży medycznej, planują i przeprowadzają kampanię AdWords.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google.

Google jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką internetową, z której korzysta ponad 90% internautów na całym świecie. Wpisując w przeglądarkę nazwę poszukiwanej firmy lub usługi, konsumenci otrzymują od Google propozycje stron związanych z wymaganą tematyką. Warto jednak wiedzieć, że ponad 95% internautów, w tym pacjentów, odwiedza wyłącznie pięć pierwszych zaproponowanych serwisów. Reszta witryn jest najczęściej pomijana. By móc dotrzeć do pacjenta, strona placówki medycznej musi uzyskać jak najwyższą pozycją w wyszukiwarce. Narzędziem umożliwiającym wspięcie się na szczyt przeglądarki jest Google AdWords.

Daj się znaleźć w Internecie – Google AdWords 

Google AdWords to system reklamowy umożliwiający uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej w postaci linku sponsorowanego. Narzędzie opiera się na wyborze słów kluczowych, za pomocą których pacjenci poszukują usług medycznych. Po doborze fraz kluczowych i rozpoczęciu kampanii Google ustawia stronę placówki medycznej, jako link sponsorowany, który zajmuje czołową pozycję w wyszukiwarce. Główną zaletą kampanii AdWords jest stała kontrola doboru słów kluczowych oraz możliwość analizy efektywności kampanii za pomocą raportów zaczerpniętych z Google AdWords i Google Analitycs.

Jak przeprowadzić kampanię Adwords – podstawowe zasady 

Google AdWords często wykorzystywany jest podczas akcji promocyjnych. Jednak by system mógł przynieść pożądane efekty, musi być odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony. Kampanie AdWords organizowane przez agencje marketingowe, opierają się na pięciu zasadach:

1. Dobór słów kluczowych 

Przed rozpoczęciem kampanii należy dobrać właściwe słowa kluczowe za pomocą których pacjenci będą poszukiwać usługi medycznej. W tym celu można wykorzystać „Narzędzie propozycji słów kluczowych” udostępnione przez AdWords, które wskazuje najpopularniejsze frazy związane z daną dziedziną. Skutecznym rozwiązaniem jest również „Google Trends”, który działa na podobnych zasadach.

2. Obszar reklamy 

Po doborze słów kluczowych należy wybrać obszar kampanii i określić jej grupę odbiorców. Jest to ważne, gdyż pacjenci mieszkający w Łodzi nie zainteresują się przychodnią funkcjonującą w Warszawie. Dlatego tak należy ustawić zasięg wyświetlania reklamy, aby pojawiała się ona w obszarze działania placówki. Warto takze dodać do kampanii słowa kluczowe zawierajace nazwę miejscowości np. „poradnia dermatologiczna Warszawa”.

3. Wybierz treść reklamy 

Treść w reklamie AdWords rządzi się swoimi zasadami, dlatego należy pamiętać o określonej liczbie znaków oraz wyborze haseł. Tworząc tekst reklamowy, warto unikać sformułowań typu „najtaniej w mieście”, „specjalna promocja” czy „najlepsi specjaliści”, gdyż użycie tych haseł jest niezgodne z ustawą z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.

4. Wybierz właściwą podstronę 

Link sponsorowany musi odsyłać pacjenta do określonej podstrony, która związana jest z promowaną usługą. Oznacza to, że wchodząc w wyróżniony link pacjent, musi automatycznie trafić na stronę z poszukiwanym badaniem lub poradą. Warto również zachęcić pacjenta do natychmiastowej reakcji, poprzez udostępnienie na promowanej podstronie formularza kontaktowego, numeru telefonu lub rejestracji online.

5. Analizuj efektywność działań 

Podczas prowadzenia kampanii należy nieustannie analizować jej skuteczność. Google umożliwia badanie efektywności akcji za pomocą raportów udostępnianych w Google AdWords oraz Google Analitycs. Raporty wskazują skuteczność określonych słów, co umożliwia zrównoważenie kosztów kampanii względem uzyskanych efektów.

.

Tagi: , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/