Niestandardowe formy reklamy placówek medycznych

Niestandardowe formy reklamy placówek medycznych

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.

Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy – twierdził Stuart Henderson. Wszystkie nasze działania biznesowe powinny być poparte przemyślaną kampanią, która umożliwi dotarcie do grupy docelowej. Mamy do dyspozycji wiele rożnych form reklamowych, począwszy od tych tradycyjnych, czyli obecności w prasie, radiu i telewizji, promocję w Internecie, wykorzystanie przestrzeni outdoorowej, aż po niestandardowe działania, które umówimy w dzisiejszym wpisie.

Beacony, czyli marketingowe „latarnie” komunikujące się z Klientami

Beacony to małe urządzenia składające się z chipa Bluetooth oraz baterii, które są w stanie skomunikować się z naszymi smartfonami. Można je spotkać w centrach handlowych, na lotniskach oraz wszędzie tam, gdzie jest dużo ludzi i dzieje się coś ciekawego. W jaki sposób działają te małe urządzenia? Wystarczy, że znajdziemy się w ich pobliżu, a one już mogą skontaktować się z aplikacją w naszym telefonie i zaprosić nas do wskazanej przychodni lekarskiej lub poinformować o atrakcyjnym rabacie na konkretny zabieg medyczny.
Podstawową zaletą Beaconów jest fakt, że mamy możliwość samodzielnego określenia zasięgu ich nadawania. Możemy więc wskazać, że jedno urządzenie będzie działało aż do 60 metrów, a z kolei drugie zacznie działać dopiero w momencie, kiedy potencjalny Pacjent znajdzie się w odległości zaledwie 50 centymetrów od niego (np. w rejestracji danej placówki medycznej).
Należy również podkreślić, że Beacony są urządzeniami bardzo oszczędnymi, mogą pracować na bateriach 2 lata. Koszt jednego urządzenia oscyluje w graniach kilku, kilkunastu dolarów. Coraz więcej firm zaczyna doceniać tę innowacyjną technologię, która czyni kolejny krok milowy w kierunku szybkiego nawiązania kontaktu z potencjalnymi Klientami.

Rozpocznij współpracę z liderami opinii

Influencer marketing opiera się na wykorzystaniu do działań marketingowych przywódców opinii i osób, które cieszą się autorytetem i popularnością w swoich środowiskach. Przykładami influencerów są blogerzy, vlogerzy, eksperci w danej dziedzinie udzielający się w Internecie oraz właściciele popularnych kont w mediach społecznościowych. Wokół takich osób skupiona jest duża społeczność, z której potencjału należy skorzystać w osiągnięciu celów biznesowych.
Warto zrobić listę wpływowych osób powiązanych tematycznie z branżą medyczną i zaproponować im współpracę przy promocji przychodni lekarskiej i wykonywanych w niej zabiegów. Pozytywna rekomendacja lidera opinii niejednokrotnie wywołuje większy oddźwięk, niż reklama zamieszczona w prasie lub na rozdawanych ulotkach. Zanim rozpoczniemy wspólne działania sprawdźmy, jakie zasięgi osiągają publikowane przez nich artykuły oraz jaki jest profil ich grupy docelowej (powinien być jak najbardziej zbliżony do naszego).

Skorzystaj z dedykowanych aplikacji internetowych

Jedną z coraz popularniejszych niestandardowych form reklamowych placówek medycznych są dedykowane aplikacje internetowe. Są one projektowane od podstaw, całkowicie spersonalizowane i dostosowane do potrzeb konkretnej firmy. Aplikacje są tworzone w konkretnych celach (wcześniej ustalanych na linii Klient – agencja marketingowa) i pomagają w osiąganiu wymiernych korzyści biznesowych.

Wykorzystanie niestandardowych form reklamowych stanowi znakomite uzupełnienie podstawowych metod promocji placówki medycznej. Należy wziąć je pod uwagę i wykorzystać ich potencjał. Im więcej sposobów na dotarcie do potencjalnych Pacjentów wykorzystamy, tym większa szansa na to, że odczujemy znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą. Warto więc rozpocząć współpracę z doświadczoną agencję marketingową, która zajmie się całościowo realizacją zaplanowanej kampanii.
Pamiętajmy również, że już na etapie ustalania schematu promocji placówki medycznej należy wziąć pod uwagę regulacje prawne, które dokładnie określają zasady informowania przychodni lekarskich o swojej działalności. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym poprzednim wpisie W jaki sposób może reklamować się przychodnia lekarska?.





Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

TWÓJ NUMER TELEFONU

Numer został wysłany.

Oddzwonimy do Ciebie, najszybciej jak to możliwe.