E-marketing oferuje wiele rodzajów narzędzi umożliwiających dotarcie do klienta oraz analizę ich skuteczności. Jednym z nich jest Google Analitycs. Ogólnej charakterystyki narzędzia dokonaliśmy w artykule pt. „Śledzenie i analizowanie ruchu użytkowników na stronie internetowej placówki medycznej”. W tym materiale pragniemy przeanalizować informacje dostępne w raportach Analitysca.

Analiza Google Analitycs
Przypomnijmy, że Google Analitycs to internetowe narzędzie służące do badania statystyk i ruchu na stronie internetowej, które umożliwia poprawę funkcjonowania serwisu. Analitycs dostarcza informacji na temat źródła ruchu na stronie, grupy docelowej, urządzeń z których korzystają odwiedzający, najpopularniejszych podstron oraz problemów występujących w serwisie. Darmowy dostęp do usługi mają wszystkie witryny, które są odwiedzane nie więcej niż 5 milionów razy w ciągu miesiąca.

Raporty z Google Analitycs
Raporty z Google Analitycs to źródło ogromnej wiedzy przekazujące ponad 80 rodzajów informacji na temat użytkownika i jego ruchu na stronie.
Główne informacje na temat internautów i ich zachowania znajdują się w katalogu „Odbiorcy”. Analitycs udostępnia wiedzę na temat pochodzenia, języka, wieku i płci odwiedzających oraz statystykę osób, które zapisały się do newslettera i odwiedziły dział promocji. Narzędzie informuje również o zainteresowaniach internauty, częstotliwości jego wizyt, urządzeniach z których korzysta, ilości czasu spędzonego na stronie, a także najpopularniejszych podstronach oraz nowych i powracających użytkownikach.
Niezmiernie ważnym katalogiem jest również „Pozyskiwanie”. Narzędzie określa rodzaj przeglądarki i nazwę serwisu, z którego użytkownik skorzystał, by wejść na stronę oraz analizuje skuteczność innych kanałów i narzędzi wykorzystywanych w e-marketingu. W zakładce „AdWrods” badana jest efektywność kampanii, diagramów, linków, słów kluczowych, a nawet pór dnia, w których internauta odnajduje stronę www za pośrednictwem AdWordsów.
Wszystkie dane podzielone są w określonych przedziałach czasowych, dzięki czemu użytkownik może analizować informacje z przeciągu dnia, tygodnia, miesiąca lub roku, od dnia w którym podłączył Analitycs. Informacje możliwe są do pobrania w formie raportu w wersji PDF lub Excelu oraz automatycznego wysłania pocztą.
Analitycs to również źródło bardzo praktycznych informacji dla marketingu usług medycznych. Managerowie placówek leczniczych mogą skorzystać z danych na temat pacjentów odwiedzających ich stronę internetową i wiedzieć jak skorzystać z tych informacji w sposób najbardziej efektywny w kontekście oferty oraz działań promocyjno-reklamowych.

Tagi: , , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/