Nie możesz mówić, że twoja firma jest świetna, jeżeli nie jest świetna w marketingu. – twierdzi amerykańska redaktorka Polly La Barre, pisząca na temat strategii, kreatywności i osobistego sukcesu. We współczesnych realiach rynku biznes nie istnieje bez skutecznego marketingu. Stanowi on bowiem podstawowy element skutecznego rozwoju marki i jest gwarantem sukcesu przedsiębiorstwa. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy pięć najważniejszych zasad skutecznego marketingu, na których powinny opierać się działania każdej placówki medycznej.

Zasada nr 1: Stwórz spójny wizerunek placówki medycznej

Rynek usług medycznych to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Rokrocznie wzrasta liczba prywatnych placówek, modernizowane są również publiczne zakłady opieki zdrowotnej. Aby zaistnieć w środowisku oraz utrzymać wypracowaną pozycję należy stworzyć spójny wizerunek marki. Powinien on opierać się nie tylko na nazwie, logotypie, banerach reklamowych oraz stronie internetowej, ale obejmować całościowe działania, takie jak sposób rejestracji pacjentów, zatrudnioną kadrę lekarską, obecność w mediach, udzielanie się w społeczności lokalnej oraz sposób reagowania na sytuacje kryzysowe. Należy również pamiętać, że znacznie trudniej jest wypracować pozytywny wizerunek, niż go stracić.

Zasada nr 2: Dokładnie zbadaj rynek

Skuteczne działania marketingowe opierają się w głównej mierze na znajomości rynku oraz jego zapotrzebowania. Powinniśmy wiedzieć, na jakie zabiegi i konsultacje jest aktualnie podaż oraz jakich nowych rozwiązań oczekują Pacjenci. Ważna jest również analiza konkurencji, która pomoże nam w uzyskaniu obrazu, jak wypadamy na jej tle. Być może uda się nam także znaleźć „niszę”, czyli takie rodzaje działań biznesowych, na które jeszcze nikt nie wpadł. Zakup innowacyjnego sprzętu czy powiększenie kadry lekarskiej o wąskiej specjalizacji to tylko początek nieskończonych możliwości, które zaowocują realnymi zyskami. Aby to osiągnąć powinniśmy wiedzieć na jakim konkretnie rynku działamy oraz jakie wyzwania on przed nami stawia.

Zasada nr 3: Dobrze zaplanuj działania marketingowe

Przemyślana strategia działań marketingowych powinna stanowić punkt wyjścia do realizacji celów biznesowych placówki medycznej. Na samym początku powinniśmy określić jakimi formami promocji będziemy się posługiwać oraz oszacować budżet, który będzie niezbędny do realizacji tych działań. Dobór odpowiednich form i narzędzi reklamy powinien ściśle korelować z profilem grupy docelowej, który na tym etapie powinien być już jasno sprecyzowany. Podczas planowania działań marketingowych warto skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która pomoże w skutecznym wypromowaniu placówki medycznej.

Zasada nr 4: Nie bój się nowoczesnych rozwiązań

Skręćmy w lewo, gdy konkurencja idzie w prawo. – zachęca mówca motywacyjny Clyde Fessler. W obliczu coraz większej konkurencji w branży medycznej warto odważyć się na zastosowanie nowoczesnych i niekonwencjonalnych rozwiązań marketingowych. Marka nie może stać w miejscu, ale powinna iść „z duchem czasu”. Obecność w mediach społecznościowych, w tym posiadanie profilu na najpopularniejszym aktualnie serwisie, czyli Facebooku to doskonały początek strategii marketingowej. Warto również zapoznać się z niestandardowymi formami promocji placówki medycznej, takimi jak Beacony (małe urządzenia składające się z chipa Bluetooth oraz baterii, które są w stanie skomunikować się z naszymi smartfonami), dedykowane aplikacje internetowe, czy nawiązanie współpracy z liderami opinii (Influencer marketing). Więcej na ten temat przeczycie w naszym wpisie: https://mediahealth.pl/niestandardowe-formy-reklamy-placowek-medycznych/

Zasada nr 5: Kontroluj skuteczność prowadzonych działań marketingowych

Po dokładnym zbadaniu rynku, zaplanowaniu działań marketingowych i wdrożeniu ich w życie istotny jest również ostatni element, czyli kontrola skuteczności prowadzonych działań. Każda sprawnie działająca placówka medyczna powinna na bieżąco sprawdzać, jakie efekty przynosi prowadzona przez nią promocja. Kontrola w marketingu powinna określać poziom realizacji planów oraz wyjaśniać przyczyny ewentualnych niepowodzeń.
Nie wystarczy zlecenie wykonania ulotek z kuponem rabatowym czy wysłanie wiadomości mailowej do Pacjentów zachęcającej do skorzystania z Białej Soboty lub promocyjnych cen zabiegów. Istotne jest to, abyśmy otrzymywali informacje na temat tego, ile osób zgłosiło się z rozdawaną ulotką do placówki oraz ile osób skorzystało z Dni Otwartych czy rabatów na zabiegi. Dzięki temu będziemy wiedzieli, czy prowadzone przez nas działania marketingowe mają sens oraz kontrolowali wydawany budżet.
Warto również na zakończenie nadmienić, że wszelkie działania marketingowe placówki medycznej powinny opierać się o regulacje prawne, które dokładnie określają zasady informowania Pacjentów o swojej działalności. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym wpisie „W jaki sposób może reklamować się przychodnia lekarska?

Tagi: , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/